Äldre skogsmaskiner (nostalgi)

Har en Klubb för äldre skogsmaskiner "Skogskulturen"

9 inlägg 7675 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Har en Klubb för äldre skogsmaskiner "Skogskulturen"

kockums850  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10309 Hej !
Har precis blivit medlem och vad kan man säga -känns som man har kommit hem ;-)

Startade en helt simpel klubb för dom som har en "trokänare" men även för oss med intresse om skogsmaskiner.
Runt ett 25-tal medlemmar nu.
Denna "klubb" är tänkt som en hjälpande hand, kunna komma i kontakt med andra som äger samma modell, reservdelsförfrågning.
Mailar ut två nummer/år ett word-dokument med äldre och nytillkomna medlemmar med maskinmodeller m.m

Sedan kom både "Gudrun" och "Per" och klubben har legat i malpåse mer eller mindre pga. tidsbrist. Haft å göra om man säger så....

HAR DU NÅGON ÄLDRE SKOGSMASKIN eller vet om någon i buskarna tveka inte att ta kontakt med mig, skicka mig ett PM.
Gå med i klubben:
Namn,skogsmaskinsmodell du äger,årtal på den,bilder, telenr,e-mail osv. all information är roligt att få redan på om äldre skogsmaskiner.

Ingen kostnad, detta gör jag bara för mitt starka skogsmaskinsintresse, roligt att se hur många slitvargar som går i våra skogar !!!
Den information som skickas till mig lägger jag sedan in i medlemsregistret så att även andra kan se kontaktuppgifter till andra med samma modell.

/ Jimmi



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild
kockums850  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10614 Önskan att bli medlem i denna enkla klubb ??
Fyll i dessa uppgifter och skicka ett PM till mig med uppgifterna.

1. Ditt Namn:

2. Äger du någon maskin?
Tillverkare / Modell:
Tillverkningsår:
Chassinummer:

3. Ditt Telefonnummer:
4. E-Mail adress:
5. Ort:

Bara fyll i detta så lägger jag till dig i klubben.

OBS! Tänk på att det du fyller i där kommer jag att skriva ut på medlemsbladet (Worddokumentet)


MVH. Jimmi

   TS
Användarvisningsbild

Blondin

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10718 Låter intresant, du har ett PM från mej

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10719 Låter intressant pm från mig med

Avatar Fallback
Skogsjonas  
#11163 Varför inte bara samla infon här på forumet?

Jag har en Hemek 600 från 1971. Cranab 5000 sitter på.

Användarvisningsbild
kockums850  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11164 Ja det går bra med.

Men för min del har jag en fristående klubb för skogsmaskinsägare/intresserade (inget med https://skogsforum.se att göra). Jag vill ha lite mer info. om var/område maskiner håller till någonstans, telenummer för "lätt" kontakt med ägaren om någon (annan medlem) med samma maskinmodell får/ha problem med sin maskin.

Har provat ett fristående "underforum" på en annat forum med mindre lyckat intresse. Dock kan man kanske göra något på detta forum. Fredrik har kontaktat mig för ett tag sen, om detta. Jag ville dock avvakta en tag till.

Men skriv gärna in här vad ni har för maskin, med mera rolig information !!
Jag åberopar detta för att få en liten uppfattning hur många skogsmaskiner som finns i vårt av långa land (även skandinavien) som ännu gör "dagsverken". Allt beroende på mitt starka skogsmaskinsintresse. Nu runt 30 medlemmar.

   TS
Avatar Fallback
Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12015 Hur gammal maskin måste man ha för att platsa?

Användarvisningsbild
kockums850  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12017
Skogsola skrev:Hur gammal maskin måste man ha för att platsa?


Ca: 20-25 år (80-tal och bakåt), åldern är inte så viktigt.
Tex. en Ösa 250 är ju relativt ovanlig idag ;-) . Det är ju en klenod nu oxå, även en 678 Bruunett är rolig att höra idag (inte många runt om här iallafall jämfört med på 90-talet), det speciella turbo-soundet ;-) ;-)

Så det är bara att skriva om vad som brummar i skogarna, här och där !!!

   TS
Avatar Fallback
Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12020 Har haft SM 460 Lillnalle, SM 462, 3st Rottne Blondiner, Hemek 9111 med gripprocessor, Mini 578, Kockum 83-35, Mini 678. Fast min nuvarande Skogsjan 1088-95 är väl för ny? Jag kan väl bli stödmedlem?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).