ons 10 nov 2010, 10:44#106305
5990 för en grizzly 550 7390 för en grizzly700. Med andra ord 40 alternativt 50 loppor. 10% tull och 25% moms och tullen betalas väl på inköpspris och fraktpris? Men det gör ju ingen stor skillnad då frakten är försummbar i sammanhagnet. Skulle tro att frakten skulle kunna vara så låg som 1500/hjuling.
Alltså 40x1.10x1.25=55000 ink moms för en 550 i sverige 79900:- med garant och regning och då kan man nog pruta åtminstone 6-7000:- på det priset om man står i butik med pengarna i handen och ser snäll ut.
50x1.10x1.25=69000 ink moms för en 700 utan servo 111900:- i butik i sverige, där kan man kanske pruta 8000:-
Alltså det skiljer ca 20 loppor på en 550 och 34 på en 700, med andra ord ska man köpa en stor!
Då tillkommer 1500/hjuling i frakt och biljetten dit för han som ska göra affären. 15000:-/ hur många hjulingar man köper. Men någonstans 15 stycken borde man ta på samma gång för att få någon ekonomi i det och då blir det 1000:- per atv.
Man kan säkert putsa lite på priset även i USA om man köper 15 på ett bräde särskillt om man väljer att ta -10'or nu.
Här finns en tjänst från tullverket för att räkna på det automatiskt...
http://www.tullverket.se/innehallao/tja ... 00173.htmlAtt lyfta momsen på den som vanligt i deklarationen ska inte vara nåt problem. Det är väl till och med så att du aldrig behöver in med momsen om du ansöker om att slippa och du berättar att du ska dra den nästa deklaration..
MF 35 3 cyl perkins, Can am outlander Max t3 2014, XYZ310 hydraulkransvagn, Tanaka 4501, hqv 345, hqv 346. Mycket leksaker men just ingen skog.