Skördare

Ränder i skärmen DSP 4000w

6 inlägg 2492 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ränder i skärmen DSP 4000w

bodaedet  
#104399 Har kört med min "nya" maskin rottne 2004 för första gången idag. Efter en stunds varmkörning så kom det ränder ca 2-3cm in i högerkanten, det var lite svårt att lägga in prislistan när man inte såg vad man skrev där i högerkanten. När jag hade kört en stund så var de borta, men kom tillbaka igen på dagen. Till att börja med så kunde man skymta siffrorna där bakom men till slut var allt randigt. Försökte starta om men samma fel, i övrigt så funkar allt....
Förutom vid uppstart då får jag detta med. "Det inträffade ett fel vid återanslutning av LPT1 \\DSP4000\LPT1 permanent anslutning finns inte. vill du ansluta automatiskt nästa gång du loggar in.\
Nån som vet nått om dessa problem. Är lite rädd att hela skärmen ska bli randig.

Skål



   TS
Användarvisningsbild

Re: Ränder i skärmen DSP 4000w

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#104400 Anslutnings problemet är inget å bry sig om.

Vad för skärm är det du har. Är det den tjockare med tre knappar på höger sida?

Användarvisningsbild

Re: Ränder i skärmen DSP 4000w

bodaedet  
#104432 Det är nog den ja, har för mig att det är den nyare versionen av DSP den har svartvit i apteringsprogrammet.

   TS
Avatar Fallback

Re: Ränder i skärmen DSP 4000w

blixxxt  
#107603
Henrik K skrev:Anslutnings problemet är inget å bry sig om.



Det beror väl på om han vill kunna använda skrivaren...

Avatar Fallback

Re: Ränder i skärmen DSP 4000w

sjovik  
#112972 Låter som skärmen får bytas. har precis hänt oss.

Avatar Fallback

Re: Ränder i skärmen DSP 4000w

särnholm  
#114419 Det problemet fick vi för några årsedan på våran smv tgs, dom på rottne sa att det kan bli svarta ränder på skärmen när maskinen gått en 18-20 000 timmar då får man byta dator oxå för skärmana går inte att köpa lösa kan bli en rätt dyr historia..Våran maskin hade då bara gått knappt 8000 timmar så vi tyckte det va lite konstigt så vi bytte dator men det visade sig att det var glapp i någon kontakt så kolla alla kontakter och kablar innan tusenlapparna börjar flyga ur händerna på dig!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).