Vedmaskiner, flishuggar

Kellfri vedprocessor

75 inlägg 60086 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Kellfri vedprocessor

totte  
#102664 Visst är det trist som tusan att ett uppenbarligen i övrigt hederligt och hyggligt företag kränger sån smörja. Har sett ett flertal liknande inlägg här om god service och generöst med reservdelar men det går ju bara inte att använda grejor som inte håller ihop. Hade det varit bättre kvalitet så hade man ju gärna handlat av en sån firma.

Trejon
Avatar Fallback

Re: Kellfri vedprocessor

tristan  
#102723 allså :geek: ja ha skruvat å svetsat å byt grejer hit å dit de skulle bygga om och fixa till men de motsvarade inte vad som lovades jag ansåg att detta inte var korrekt å ja var ju inte nöjd alls me resultatet så efter detta gick köpet tillbaka , en kompis som köpte sin andra hakkipilke nu har kört 1000 kubik inte ett enda fel ja menar ja körde inte ens 30 kubik innan de började jävlas vill inte på något sätt smutskasta kellfri men denna maskin är rena katastrofen, de har ju ändrat en del me nytt matrial så de e klart den kan ju bli bättre ,kör nu me hakkipilken så de yr skit :lol: går ruskit bra ,svängbar transpotör mkt bra fart i denna maskin :grin:

Avatar Fallback

Re: Kellfri vedprocessor

Anton7477  
#102789 mmm är ju inte precis vad de lovade när man köpte den. Ska komma och fixa till den nu för fjärde gången och har väl inte kört mer än 40 fub genom den så börjar tröttna. ger den en chans till sen blir det byte. Frågan är bara vad som händer när garantin går ut hur de ställer upp då. Hur länge hade du haft den när du bytte den?

Användarvisningsbild

Re: Kellfri vedprocessor

Fiat 4WD  
#103637 Dagens!

Har inte Kellfri erbjudit sig att antingen byta ut allt trasigt eller lösa in maskinen åt dig, som ett återköp alltså?
Det låter som om det vore ett rimligt alternativ.

Avatar Fallback

Re: Kellfri vedprocessor

Anton7477  
#103690 De ställer upp och lagar allting men segt när det bara går sönder sen igen. inte kört en hel dag än utan att något rasat.

Användarvisningsbild

Re: Kellfri vedprocessor

Fiat 4WD  
#103981 Ja, det är ju ruskigt surt när det ständigt havererar. Man slutar ju nästab jobba å bara väntar på att nåt ska gå sönder.

Avatar Fallback

Re: Kellfri vedprocessor

Palleman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#106034 Angåend Kellfri... Så blir man bara så lack. Råkade trycka på returslangen på deras vanliga vedklyv inne på Elmia lantbruk för två veckor sen. Tyckte slangen såg ut som en vanlig trädgårdsslang och plötsligt, när jag tryckte på slangen lossnade eländet från infästningen. Gissa om det läckte ut hydraulolja på mina brallor och på golvet inne i deras monter....!

Avatar Fallback

Re: Kellfri vedprocessor

kurtsven  
#140115 Är det ingen som är nöjd med sin Kellfri vedprocessor ? De har ju funnits ett tag nu, så kvalitetsproblemen borde väl vara åtgärdade.

Användarvisningsbild

Re: Kellfri vedprocessor

halvproffs  
#140270 Knappast. Dom säljer ju på pris och inte kvalite som det verkar.

Avatar Fallback

Re: Kellfri vedprocessor

MrEast  
#140274 Lyckas dom inte ens göra något så enkelt som ett balspjut till trepunktsfästet så ska man nog passa sig jäkligt noga för att köpa nåt mer avancerat därifrån.
Glad att jag inte köpte nån dyrare första pryl därifrån det mesta är krokigt och nedre tvärbalken rämnade.

Avatar Fallback

Re: Kellfri vedprocessor

kurtsven  
#140354 Allt från Kellfri är nog inte skit, har använt deras betesputs och elklyv i flera år utan några som helst problem.

Avatar Fallback

Re: Kellfri vedprocessor

kallero  
#140543 Kellfri torde ha sålt 1000-tals klyvar, dom dyker inte upp mer fekvent än de andra märkena på blocket. Måste finnas folk som är nöjda. Priset lockar ju onekligen... Jag ska ha en maskin för gårdsbehovet men vill slippa "kladd". Följer denna tråd och väntar på att den nöjda kellfri-klyv-ägaren ska dyka upp och skriva några rader.

Avatar Fallback

Re: Kellfri vedprocessor

Husqy346  
#145690 Min gamla kellfri klipp såldes på en bonna auktion .

Avatar Fallback

Re: Kellfri vedprocessor

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#145923 Inte alltid som det billigaste är bäst,lider med er när man köpt utrustning för relativt stora pengar för att bara råka ut för problem.

Avatar Fallback

Re: Kellfri vedprocessor

Sune77  
#150948
kallero skrev:Kellfri torde ha sålt 1000-tals klyvar, dom dyker inte upp mer fekvent än de andra märkena på blocket. Måste finnas folk som är nöjda. Priset lockar ju onekligen... Jag ska ha en maskin för gårdsbehovet men vill slippa "kladd". Följer denna tråd och väntar på att den nöjda kellfri-klyv-ägaren ska dyka upp och skriva några rader.


Visserligen ingen vedklyv men jag vet en som fått ett måndagsex tydligen :roll: , Vi har en lokal vedproducent som kört ett par tusen kubik med sin Vm400 och är nöjd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).