Ny Teknik och Elektronik

Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

73 inlägg 58409 visningar 20 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

Robertberg  
#98240 Om man googlar lite så hittar man rätt många filmer där sonim testas:



Man kan koka dem om man vill..

Avatar Fallback

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

lillen73  
#98245 Men om ola inte får i den så håller den??? kolla lite på denna länk,kul att någon leker lite.

Användarvisningsbild

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

towes  
#98294 Helt annat än det du frågar efter, men ändå. Jag kan inte låta bli att lägga in en bild på min "skogsmobil". Absolut inte stöttålig eller "vattenavstötande", saknar bluetooth och går på GSM-bandet, men kanske intressant för en o annan prismedveten hobbyhuggare.

Väger 29 gram, mindre än ett kreditkort och jag köpte den för 195 kr på teknikproffset.se. Går den sönder är det bara att köpa ny... Har den i en plastpåse i sågarbrallorna och används främst som nödtelefon eller för att kolla när middagen är klar...

Bild


http://www.teknikproffset.se/MOBIL/Mobi ... efoner.htm


Avatar Fallback

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

Bengt.Svensson  
#98302 Jag har haft Samsung B2700 ett ganska bra tag nu. Funkar väldigt bra och är betydligt tåligare än Nokia 5500 som jag hade innan. Verkar tåla det mesta och har 3G vilket är ett plus om man är ute i skog och mark (chans till lite bättre täckning). En liten men bra finess är RDS-radion som ser till att man har den starkaste frekvensen inställd.

Största nackdelen tycker jag är mjukvaran som är betydligt bättre på Nokia, i den bästa av världar borde man kunna köpa telefon från Samsung och mjukvara från Symbian.

Avatar Fallback

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#98305 Lite udda telefoner men dock slagtåliga och vattentäta mobiltelefoner

http://www.minitronic.se/shop/index.php ... 33baenveq4

Avatar Fallback

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#103051 Är det nån som testat denna, (länken nedan) har själv en B2700 som jag är nöjd me, men telefoner verkar börja ge sej efter ca 2 år, med batteritider, knappar osv, tänkte köpa en ny B2700 men såg denna...


http://www.cyberphoto.se/info.php?article=GT-B2710

Avatar Fallback

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

Valmet830.3  
#103086 Har en B2700 som varit med i nästan 2 år (Tror jag det är, kanske 3). Visst gummit börjar släppa på den, display är repigt osv. men den fungerar. Och trots lite rörigt meny-system så är jag helnöjd.

Har hört andra som säger sig ha haft mjukvaruproblem med B2700, men det låter lite märkligt i mina öron.
Min var den första "min" handlare sålde, första dagen dom fanns till försäljning så om någon skulle ha "barnsjukdomar" så borde det ju vara den.

Användarvisningsbild

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

Skogshuggarn  
#103088 Viken modell av Sonim var det som hade krångel med batteriluckan och drogs tilbaka?,,,,

Användarvisningsbild

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#103121
T24X4 skrev:Lite udda telefoner men dock slagtåliga och vattentäta mobiltelefoner

http://www.minitronic.se/shop/index.php ... 33baenveq4


Nån som provat nån av dem. Går att köpa unbranded på alibaba. Jag menar alla andra telefoner är ju gorda i Kina så varför ska denna vaar sämre?

Avatar Fallback

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

David78  
#103128 Själv skulle jag inte köpa en Sonim igen. Jag fick tre nya på garantin, alla med samma problem. Dom låser sig på nått vis och går knapt att stänga av utan att ta ur batteriet. Men annars är dom bra, väldigt lång batt tid och "tokhög" ringsignal.
Telia slutade att sälja dom för att det var så mycke problem med dom vill jag minnas.Numera kör jag med en Nokia xxxx Classik eller vad den nu heter. Ps. det var en Sonim xp1 jag hadde.

Avatar Fallback

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

Filip_björndahl  
#103173 Jag har en sonim xp3 som jag är halvnöjd så här ett år efter jag skaffade den. Jag har lämnat in den på garanti tre gånger. Min mobil var felet tre gånger av tre att högtalaren slutade att fungera och blev hel tyst, men mobilen i det stora hela är bra. den är dock lite stor och klumpig men den går att knappa på med handskar när det är över -20 och det är ju en fördel. Man behöver inte vara rädd om man tappar den i vatten. men man ska inte vara helt säker för att jag provade hur länge den kunde vara i vatten ca 2m djupt. och när jag tog upp den efter ungefär en 20min så var det vatten i skärmen och knapparna funkade inte. Men jag trokade ur den i en vecka och nu har jag den och den funkar bra som vanligt. jag funderar på att lämna in detta o vattentäta ex till försäljaren och vänta på en en ny bara för att jävlas men sonim. Har man 3års villkorslös garanti så ska man ju använda den.

Men ska man ha en massa joks i mobilen så kan man ju leta upp en annan mobil, den har dock bluetooth som man vara bra och ha om man har tx headset.

Användarvisningsbild

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

stegmaster  
#103179 Har en samsung s5620, som er helt ok tycker jag. Kanskje inte den bäste i skogen, på grund av skit och likn.
Har den som kontanttelefon(utan binding). Tar helt ok bilder med 3,2mp kamera och en bra radio, dessutan roligt med GPS/kart funskjonen. Men videofunksjonen er som mobiler flest, obrukbar.
Kan absolut rekomanders, men skulle nog ha en til för använding i skogen(när man er ute i ruskit väder).
Men sitter man i traktoren/grävaren, så funkar det utmärkt :wink:

Avatar Fallback

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

Charles  
#103848 Någon som har testat Motorola Defy?
Skall tydligen vara en stöt och vattentålig smartphone.
/ Charles

Avatar Fallback

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

fm  
#106077
Skogshuggarn skrev:Viken modell av Sonim var det som hade krångel med batteriluckan och drogs tilbaka?,,,,

XP2, skruvarna gick sönder

Användarvisningsbild

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125657
Charles skrev:Någon som har testat Motorola Defy?
Skall tydligen vara en stöt och vattentålig smartphone.
/ Charles


Lyfter lite, och skickarmed ett test.
http://www.mobil.se/tester/motorola-def ... 87054.html

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).