lör 09 okt 2010, 12:04#103074Har en Partner 540. Kedjan går inte att mata fram, kedjebromsen går inte att föra fram och tillbaka, och jag får inte loss kedjebromskåpan. Vad göra?
Motorsåg och handhållet
Får ej loss kedjebromskåpan
TS

lör 09 okt 2010, 12:54#103078Verkar skumt.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
lör 09 okt 2010, 13:46#103083Ja, undertecknad är ju inget tekniskt snille, men det kanske en och annan redan har förstått av sammanhanget. Nu har jag dock fått motorsågen att fungera mot alla odds. Den spinner som en katt; en katt med ett j-dra klös i.
TS
lör 09 okt 2010, 13:48#103084Ta i lite hårdare när du för tillbaka bromshandtaget mot bygeln.
Släpper det inte så är det något som är knas med bromsen, men då ska det gå att kränga av den med lite verktyg och våld. Den kan sitta hårt, men inte så hårt att den inte går att få loss.
Släpper det inte så är det något som är knas med bromsen, men då ska det gå att kränga av den med lite verktyg och våld. Den kan sitta hårt, men inte så hårt att den inte går att få loss.
Fixar med lite allt möjligt.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).