Har alltid jobbat i skogen och kommer troligtvis alltid att göra det
Logistik, Transport
Projekt FH 12
ons 06 okt 2010, 17:30#102794Va har du för axelavstånd på volvon? Tyckt an såg så kort å smidig ut! Sisun som jag har så har 5.40 axelavstånd å ja tycker att cobran int kommer tillräckligt långt fram. Jag ha int provat kör på vågen för att kontroller så jag har rätt fördela vikten me cobran men me en Ergo prova ja för några år sedan. Förståss så fördelas ju vikten helt annorlunda me en Valmet än me en Ponsse då det e två helt olika maskiner...
ons 06 okt 2010, 19:48#1028095,20 axelavstånd, ja han e smiidi
vi vila int ha na lang åbäke. heila lastytans längd e 9 meter. ja ha flytta 840 och new holland 135 grävmaskin ikväld o he tyckt ja gick bra, ja e nöjd hittils
vi vila int ha na lang åbäke. heila lastytans längd e 9 meter. ja ha flytta 840 och new holland 135 grävmaskin ikväld o he tyckt ja gick bra, ja e nöjd hittils
Signatur
TS
ons 06 okt 2010, 20:46#102823"Där står det inte still i alla fall".
Det uttrycket har fått en helt ny innebörd.
Imponerande och gratulerar till ett fint bygge!
Det uttrycket har fått en helt ny innebörd.
Imponerande och gratulerar till ett fint bygge!
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
fre 08 okt 2010, 12:05#102976Trevligt!
Nån här som har nåt liknande med Laxålås eller annat snabblås?
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
tis 09 nov 2010, 01:21#106137
finns ett helt gäng med åkare , som har "laxå " på bilen och lägger på vändskiva och drar trailer .. LIA FRAKT härjar väl i dina trakter
)
helt omöjliga att konkurrera med ;-) dock finns grejer som lastar 25 ton lagligt redo (dock avställd ) regnr : BEC 609 .. , ställs bara på för egna flyttar ... men en fin vagn 85cm bord höjd
Slurfi skrev:Trevligt!
finns ett helt gäng med åkare , som har "laxå " på bilen och lägger på vändskiva och drar trailer .. LIA FRAKT härjar väl i dina trakter
) helt omöjliga att konkurrera med ;-) dock finns grejer som lastar 25 ton lagligt redo (dock avställd ) regnr : BEC 609 .. , ställs bara på för egna flyttar ... men en fin vagn 85cm bord höjd
"uppväxt med TRP. av rundvirke " / " mycket vill ha mer - fan vill ha fler och i helvetet blir det aldrig fullt "
mån 04 jul 2011, 20:03#132753
måstes ta på solglasögona ,ettså glansigt bygge
vackert ! avgudar volvologgan
OTROLIG
P.S blir den inte ganska låg i röva med en stor maskin på lastad?
vackert ! avgudar volvologgan
OTROLIGP.S blir den inte ganska låg i röva med en stor maskin på lastad?
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
lör 21 mar 2015, 18:25#322525Nu vet jag att inte Knegarn är så aktiv på skogsforum för stunden.
Men det skulle vara roligt med en follow-up. Så om du är inne och läser detta Knegarn så får du gärna återkomma med hur detta imponerande bygge har gått nu några år senare.
Men det skulle vara roligt med en follow-up. Så om du är inne och läser detta Knegarn så får du gärna återkomma med hur detta imponerande bygge har gått nu några år senare.
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
sön 22 mar 2015, 22:49#322717Jasså, bor ni grannar?
sön 22 mar 2015, 23:01#322721Spännande, världen är liten ibland, tack för "rapporten".
Vi får se om Knegarn ansluter också, det vore kul!
Vi får se om Knegarn ansluter också, det vore kul!
mån 23 mar 2015, 17:22#322786Hämtade virke till verkstadsbygget med volvon idag, den är i utmärkt skick ännu! Hoppas jag lyckas lika bra verkstan som knegarn me volvon, appropå knegarn så har han fullt upp me rävseminering i skrivande stund
Vilken kategori ska jag berätta om verkstadsbygget förressten?
mån 23 mar 2015, 17:33#322789Häftigt!
Jag hade missat att du körde denna Nisse! Rävinseminering var nog inte det första jag skulle gissat om något bad mig gissa vad Knegarn höll på med nu...
Du får gärna dra igång en tråd i "Verkstan": viewforum.php?f=38
Jag hade missat att du körde denna Nisse! Rävinseminering var nog inte det första jag skulle gissat om något bad mig gissa vad Knegarn höll på med nu...
Du får gärna dra igång en tråd i "Verkstan": viewforum.php?f=38

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
.