Efterlyst - Stulet

Efterlysning: Stulen Valmet 700 med vagn

30 inlägg 64269 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Efterlysning: Stulen Valmet 700 med vagn

towes  
#102672 Slänger ut en trevare och samtidigt en liten varning ifall någon skulle se/höra något.

I mitten av förra veckan stals en Valmet 700, 1998 års modell samt en Moheda skogsvagn av något äldre modell ur en mycket väl "förseglad" lada mellan Hässleholm och Markaryd. Traktorn är röd och trots sina 12 år mycket välhållen och i näst intill nyskick.

Tyvärr saknas bilder, jag ska se om jag kan hitta något senare.

Registreringsnummer på traktorn (som för övrigt säkert är bortplockat vid detta laget) är RBJ754. Chassinummer: J45227.

Kännetecken på skogsvagnen kan vara att den har en 4,5 m kran med gripklo (slitet gula detaljer vill jag minnas, i övrigt svart), vinchtrumma i framkanten som styrs av en lina. Reglagen (spakarna) till vagnen var vid stölden monterade i traktorns bakruta.

Som ni kanske förstår är jag inte en fena på maskiner och ej heller ägare till det stulna, men det fanns i familjen. Om någon vill att jag förtydligar så fråga på bara så ska jag försöka vaska fram svar.

Om någon mot förmodan skulle se eller höra något, direkt eller på omvägar, om någon som sett/hört/blivit erbjuden köp eller liknande så är jag mycket tacksam om ni antingen svarar eller sänder ett personligt meddelande. Det är ju fint om vi kan hålla ihop mot tjyv-packet, vem som helst kan ju drabbas nästa gång.

Tack på förhand.



   TS
Avatar Fallback

Re: Efterlysning: Stulen Valmet 700 med vagn

zeetorg  
#102696 usch vad tråkigt att höra. Hoppas att dom dyker upp igen.

Avatar Fallback

Re: Efterlysning: Stulen Valmet 700 med vagn

axwell  
#102703 Läste under sensommaren i Land Lantbruk om en aktiv bonde som stulit för miljonbelopp från sina kollegor inom några mils radie, minns inte var i Sydsverige det var.

Kan han redan ha avtjänat sitt fängelsestraff?

Användarvisningsbild

Re: Efterlysning: Stulen Valmet 700 med vagn

towes  
#102733 Har som sagt inget foto, men har snappat upp en annons på en som är snarlik den vi blivit av med. Observera att traktorn i annonsen inget har med vår saknade traktor att göra...

http://www.mascus.se/Lantbruksmaskiner/ ... 9E204.html

   TS
Avatar Fallback

Re: Efterlysning: Stulen Valmet 700 med vagn

axwell  
#102736 Det var denna artikel jag tänkte på.

http://www.lantbruk.com/stal-for-miljon ... 2010-09-18

Användarvisningsbild

Re: Efterlysning: Stulen Valmet 700 med vagn

towes  
#102780 Tack för tipset. Jo jag letade också upp artikeln. Lyckligtvis (?) gällde det västsverige och vi bor ju i NÖ Skåne, men vem vet, han kanske utökat territoriet... :smile:

En parentes som känns hoppfull i eländet är att polisen dagen efter nosade upp en Valmet med bortplockade reg-skyltar med skogsvagn i ett skogsparti utanför en gård ett par mil bort. Gården tillhörde en av polisen känd filur. Dessvärre var det inte vår... Men bara agerandet visar att hoppet inte är ute för poliskåren.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Efterlysning: Stulen Valmet 700 med vagn

Fiat 4WD  
#103635 Dagens!

Hoppas verkligen att du får tillbax Valmeten!!


Jag har desssvärre trista erfarenheten av polisen, yttersta nonchalanta och ointresserade, "vi har inget resurs till det" vi skickar en bil på torsdag. Stulen på helgen!

Användarvisningsbild

Re: Efterlysning: Stulen Valmet 700 med vagn

towes  
#103675 Tack FWD, men jag fasar ärligt talat för att den rullar i nån baltisk skog eller liknande idag... Men hoppet får man ju ha kvar och man vill ju fortsatt att folk säger till om de ser/hör något.

Döm min förvåning när jag såg Efterlyst på TV3 för en vecka sedan... Kolla ca 30:50 in i detta programmet: http://www.tv3play.se/play/233569/?autostart=true

Man ska tydligen ha lite flax både med lokala polisen och medierna. Vi får väl sända upp de nordskånska sherifferna till dina trakter. De har i alla fall gjort vad de kan även om de letar en nål i en höstack. Det bästa vi nu kan göra är att göra stöldgodset så svårsålt som möjligt inom landets gränser åtminstone.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Efterlysning: Stulen Valmet 700 med vagn

Skogshuggarn  
#103865 Man ska aldrig ge upp hoppet,,,, :-w

("Provkörde sin egen/nyligen stulna ATV").

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/artikel ... Id=5663089

Avatar Fallback

Re: Efterlysning: Stulen Valmet 700 med vagn

dexter  
#105092
towes skrev:Slänger ut en trevare och samtidigt en liten varning ifall någon skulle se/höra något.

I mitten av förra veckan stals en Valmet 700, 1998 års modell samt en Moheda skogsvagn av något äldre modell ur en mycket väl "förseglad" lada mellan Hässleholm och Markaryd. Traktorn är röd och trots sina 12 år mycket välhållen och i näst intill nyskick.

Tyvärr saknas bilder, jag ska se om jag kan hitta något senare.

Registreringsnummer på traktorn (som för övrigt säkert är bortplockat vid detta laget) är RBJ754. Chassinummer: J45227.

Kännetecken på skogsvagnen kan vara att den har en 4,5 m kran med gripklo (slitet gula detaljer vill jag minnas, i övrigt svart), vinchtrumma i framkanten som styrs av en lina. Reglagen (spakarna) till vagnen var vid stölden monterade i traktorns bakruta.

Som ni kanske förstår är jag inte en fena på maskiner och ej heller ägare till det stulna, men det fanns i familjen. Om någon vill att jag förtydligar så fråga på bara så ska jag försöka vaska fram svar.

Om någon mot förmodan skulle se eller höra något, direkt eller på omvägar, om någon som sett/hört/blivit erbjuden köp eller liknande så är jag mycket tacksam om ni antingen svarar eller sänder ett personligt meddelande. Det är ju fint om vi kan hålla ihop mot tjyv-packet, vem som helst kan ju drabbas nästa gång.

Tack på förhand.



har du hört nåt ang traktorn? :sad:

Användarvisningsbild

Re: Efterlysning: Stulen Valmet 700 med vagn

towes  
#105287 Önskar jag kunnat svara ja, men dessvärre kan jag inte det. Hur tyst som helst.
Så antingen rullar den på andra sidan östersjön, eller så ligger någon lokal tjuv och håller på den. Om man antar att det är en "lokal" buse och tänker sig in i deras situation (inte helt lätt då de uppenbarligen har någon social defekt i hu'et) så hade man nog legat lågt ett tag, om det inte fanns en köpare direkt vill säga. Det är ju inte direkt en pryl man hugger i farten för att få snabba cash till tjack direkt... Antagligen noga planerat.

Bra att du frågar (och lyfter upp tråden igen), för det är ju tiden och glömskan som talar för tjyv-packet.

   TS
Avatar Fallback

Re: Efterlysning: Stulen Valmet 700 med vagn

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#105887
towes skrev:Slänger ut en trevare och samtidigt en liten varning ifall någon skulle se/höra något.

I mitten av förra veckan stals en Valmet 700, 1998 års modell samt en Moheda skogsvagn av något äldre modell ur en mycket väl "förseglad" lada mellan Hässleholm och Markaryd. Traktorn är röd och trots sina 12 år mycket välhållen och i näst intill nyskick.

Tyvärr saknas bilder, jag ska se om jag kan hitta något senare.

Registreringsnummer på traktorn (som för övrigt säkert är bortplockat vid detta laget) är RBJ754. Chassinummer: J45227.

Kännetecken på skogsvagnen kan vara att den har en 4,5 m kran med gripklo (slitet gula detaljer vill jag minnas, i övrigt svart), vinchtrumma i framkanten som styrs av en lina. Reglagen (spakarna) till vagnen var vid stölden monterade i traktorns bakruta.

Som ni kanske förstår är jag inte en fena på maskiner och ej heller ägare till det stulna, men det fanns i familjen. Om någon vill att jag förtydligar så fråga på bara så ska jag försöka vaska fram svar.

Om någon mot förmodan skulle se eller höra något, direkt eller på omvägar, om någon som sett/hört/blivit erbjuden köp eller liknande så är jag mycket tacksam om ni antingen svarar eller sänder ett personligt meddelande. Det är ju fint om vi kan hålla ihop mot tjyv-packet, vem som helst kan ju drabbas nästa gång.

Tack på förhand.


jag lyfter tråden igen !! och kan konstatera att grannar stjäl av varandra ?? .. sanslöst .. och vad är det för "nissar" som köper allt ?

Användarvisningsbild

Re: Efterlysning: Stulen Valmet 700 med vagn

Mäki  
#105890 Det är tyvärr så här i vår värd att ju fräckare du är så bättre lyckas du.
Vi har haft flera fall i Österbotten där "östligor" har gjort inbrott i hus mitt på dan när folk har vari i jobbet.
Det finns en anekdot om en liga som stal bilstereor mitt på dan när folk såg på, dom höll på länge för ingen brydde sig om vad dom gjorde alla trodde det var ägaren som höll på att skruva med bilen.
Vi är alldeles för god trogna och vill "inte veta vad grannen gör"

Användarvisningsbild

Re: Efterlysning: Stulen Valmet 700 med vagn

towes  
#106955 När man läser detta inser man att det kunde varit värre... 5 traktorer på ett bräde (om än gamla)...
http://www.atl.nu/Article.jsp?article=6 ... ktorer%20på%20en%20gång

   TS
Avatar Fallback

Re: Efterlysning: Stulen Valmet 700 med vagn

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#107002 ja skulle det försvinna nåt eller skadegörelse här på min gård ... det går alltid att få reda på vem .. och då blir det förmodligen jag som får sitta 1 månad (går alltid att förhandla ) för grov misshandel / alt försök till dråp .... huvudsaken , och sensmoralen i detta ..är ... att man rör eller tar inte andras saker / grejer !! ... jag är såå jävla less på rubrikerna i tidningarna ... sedan tidigare kända av polisen men släpptes efter förhör ... vad fan menas med det ? ... dessa förbrytare stjäl första jävla bil ..och åker vidare ..... men den "manövern" kan dom glömma om jag tar dessa på bar gärning ... då är det färdigsprunget .. jag skulle nog fan behöva tänka efter så jag inte slår ihjäl sattyget ... och det finns tecken på aktiviteter här i byn , och det vet dom som läser detta forum ;-)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).