Skördare

hata ch8

31 inlägg 13100 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

hata ch8

novis??  
#101661 ett kul tel samtal kom nyss,du vad kan ha hänt stolpen kryperupp ur kranfoten??saaatan grinar ja ring trailern o sjöberg på monda ska vi till mora 😡 ja vad gjör man en fredag kväll super skallen i bitar eller tar en årsförbrukning av roppar eller :roll: vad.kan det vara stolpen som gått av mellan kuggbanorna?det roliga började i går med att trycket rasade på sväng ställde på det sen kommer dettta vad ska man ha för maskin i detta stenhelvete ja kranhaveriet beror ju ej på sten men tänk om det funnis nå bättre än john dyre :?:



   TS
Avatar Fallback

Re: hata ch8

sikka  
#101683 Det hjälper inte att supa skallen i bitar blir bara ett helvete i morgon,fråga chefen om det blir nåt byte snart,kanske rö,blå eller gul :lol:,skoja bara.

Avatar Fallback

Re: hata ch8

mrme  
#101686
novis?? skrev:ett kul tel samtal kom nyss,du vad kan ha hänt stolpen kryperupp ur kranfoten??saaatan grinar ja ring trailern o sjöberg på monda ska vi till mora 😡 ja vad gjör man en fredag kväll super skallen i bitar eller tar en årsförbrukning av roppar eller :roll: vad.kan det vara stolpen som gått av mellan kuggbanorna?det roliga började i går med att trycket rasade på sväng ställde på det sen kommer dettta vad ska man ha för maskin i detta stenhelvete ja kranhaveriet beror ju ej på sten men tänk om det funnis nå bättre än john dyre :?:



Lätt att skylla på stenar å andra dödliga ting, men saningen är ju att oftast är de skit mellan spakarna :mrgreen:

Fasiken va tråkigt å ja som trodde ja skulle få telesällskap imorron när ja skotar.

Avatar Fallback

Re: hata ch8

novis??  
#101718 är det någon mer som har haft bekymmer med att stolpen tvärlyft ur foten?ja ja vet att man inte ska berätta på forumet har fått ett antal pm från blå maskiner som haft div fel senast ett trumpet haveri pga förarfel men det ska dom mygla o gömma:ps det var nog fel postat hehe

   TS
Avatar Fallback

Re: hata ch8

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101720 Är ju nån kampanj på G, åtminstone vi skulle få ny pelare på våran -07a.

Avatar Fallback

Re: hata ch8

novis??  
#101731 jo det ligger ett vridhus i mora å vänter men man får hoppas att gen4 bivit bättre(gen4 det låter som nått valmet aggregat :roll: ) Tog en sväng till skogen nyss kolla det verkar som om den är av ovan kuggsegmenten?Är det nogon som hört talas om det? nu packar jag ryggsäcken å far till risarven så får rolle, trailern å1710 1910an försöka lasta hehe ska pröva en virvel i en JD å1 heiniken :wink:

   TS
Användarvisningsbild

Re: hata ch8

kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101774
novis?? skrev:ja ja vet att man inte ska berätta på forumet



varför INTE ?? Äre nån som tar illa upp om verkligheten kommer fram ????

Avatar Fallback

Re: hata ch8

novis??  
#101903
kalhygge skrev:
novis?? skrev:ja ja vet att man inte ska berätta på forumet



varför INTE ?? Äre nån som tar illa upp om verkligheten kommer fram ????

ja det frågar jag med?jag är ärlig men vart har ni läst att det har gått en trumpet på en F12a jo i ett fel postat pm! hur många är det som sitter å tänker "ja ja talar då inte om att det har spruckit" eller ja vad som helst o sen skriver att" våran (JD VALMET ponsse rottne) den bara går å går nä fram för ärlighet

   TS
Användarvisningsbild

Re: hata ch8

masterchief  
#101908
novis?? skrev:
kalhygge skrev:
novis?? skrev:ja ja vet att man inte ska berätta på forumet



varför INTE ?? Äre nån som tar illa upp om verkligheten kommer fram ????

ja det frågar jag med?jag är ärlig men vart har ni läst att det har gått en trumpet på en F12a jo i ett fel postat pm! hur många är det som sitter å tänker "ja ja talar då inte om att det har spruckit" eller ja vad som helst o sen skriver att" våran (JD VALMET ponsse rottne) den bara går å går nä fram för ärlighet

Nu var det en F10, noga med det :wink:
Fråga mig inte vad som gick galet i PMet men det är inget hemlighetsmakeri om haverier utan vi jämför erfarenheter i stort om de blå samt däck och band etc...

Avatar Fallback

Re: hata ch8

mrme  
#101945 positivt ut på nätet, negativt då håller vi oss till pm om de inte gäller nått annat märke :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: hata ch8

masterchief  
#101946
mrme skrev:positivt ut på nätet, negativt då håller vi oss till pm om de inte gäller nått annat märke :mrgreen:

Huvudet på spiken :lol:
Nja så var inte tanken med det hela, utan en konversation av lite mer halvprivat karraktär.
Inget man startar 15 trådar om 8)

Användarvisningsbild

Re: hata ch8

Fredrik Reuter  
#101953 Hej,
Oavsett vad man använder PM till så är problemet nu åtgärdat, läs mer om detta här:

viewtopic.php?f=18&t=8685

Avatar Fallback

Re: hata ch8

ICE  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#102310
novis?? skrev:jo det ligger ett vridhus i mora å vänter men man får hoppas att gen4 bivit bättre(gen4 det låter som nått valmet aggregat :roll: ) Tog en sväng till skogen nyss kolla det verkar som om den är av ovan kuggsegmenten?Är det nogon som hört talas om det? nu packar jag ryggsäcken å far till risarven så får rolle, trailern å1710 1910an försöka lasta hehe ska pröva en virvel i en JD å1 heiniken :wink:


Såg dundern eran med maskin i söndags när den for genom Sveg mot Mora. Såg den bara som snabbast men det såg ut som ni redan tagit av aggregatet men jag kanske såg fel.
Hur har det gått, hittade ni på vad som var galet ?

Avatar Fallback

Re: hata ch8

novis??  
#102355 härdningsfel på stolpen kampanja bommen på engång, Rördragningen som är katastrof på En är helt enkelt omöjlig på Dn du knäcker slang o rör på planmark.Kan undra vad finnarna tänkt med eller troligtvis skiter dom i kunderna tur vi har mora som har allt hemma så jag kundefixa rördragningen så som jag har skrivit om här. pluss för 4mån talat om för tekniker men vad kan en förardjävel tala om ? det hamna väl somvanligt i stora arkivet :roll: :mrgreen:

   TS
Avatar Fallback

Re: hata ch8

ICE  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#102359 Skönt det löste sig, kostade det bara stilleståndet denna gången då.
Har ni fått hem maskin ?

Helt sjukt att tillverkarna släpper ut grejer som inte är ordentligt testade.Är ju jävligt dyrt för entreprenörerna att vara testpiloter men det skiter väl tillverkare i och detta gäller inte bara JD utan alla tillverkare !
Ett härdningsfel ska ju fasen upptäckas innan grejerna går ut på marknaden. Har det gått ut nåt servicemeddelande om detta ?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).