Sågtimmer

Blånad

4 inlägg 5319 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Blånad

sködarförare  
#8810 Det är blånadssvampen som gör talltimmret blåt men angriper bara färskveden det kan bli otroligt fina mönster jag gör själv möbler framförallt bord o bardiskar o så kallad vildmarkspanel dvs okantad panel med blånad under bräder o låck otroligt fina mönster har även andvänt det som ytter panel på en del stugor.
Kommer att medverka på elmia med några möbler tillsammasns med en kompis som gör timmerhus.



   TS
Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8931 åh fan jag trodde det bara var till en nackdel för alla men det är det inte då. Ja du har ju billig råvara iallafall till din produktion

Avatar Fallback
Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10163 för några år sen var det ju väldigt inne o göra möbler av blånat virke.. o dom som köpte betalde extra för att det skulle vara blånat.. bra äferer

Avatar Fallback
sködarförare  
#28779 Nej då det börgar o bli en ganska stor produkt o man kan ju slå många bolag på fingrarna.
Dom som tryckimpregnerar dom kör ju blåfuran till tryckning dom gör ju pengar men alla andra går det o göra affärer med.
Nu håller jag på o skaka ihop lite pengar till en ny såg o hyvel ska försöka o få mera snurr framöver.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar