Skogsvagn (Huggarvagnar)

Hvilken traktor til Farma T8?

3 inlägg 771 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hvilken traktor til Farma T8?

Lars B.  
#797762 Hej

Jeg har købt en Farma T8 skovvogn. Jeg har 3 traktorer og skal have solgt den ene af dem. Men er i tvivl om hvilken der skal sælges og hvilken der er bedst egnet til skovvogn? Jeg har en Valmet 605 2 Wd og en Case Ih 685 XL 4 wd. Hvilken af de 2 traktorer vil være bedst egnet til at køre med skovognen?



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Hvilken traktor til Farma T8?

alias  
#797763
Lars B. skrev:Hej

Jeg har købt en Farma T8 skovvogn. Jeg har 3 traktorer og skal have solgt den ene af dem. Men er i tvivl om hvilken der skal sælges og hvilken der er bedst egnet til skovvogn? Jeg har en Valmet 605 2 Wd og en Case Ih 685 XL 4 wd. Hvilken af de 2 traktorer vil være bedst egnet til at køre med skovognen?


Min minnesbild är att hytten i Valmeten är överlägsen om man vill kunna köra kranen sittandes någorlunda bekvämt (Casen har väl växelspakarna på vänstersidan om stolen vilket omöjliggör, eller i vart fall försvårar, att vrida runt stolen?). Sen är väl frågan om du har marker som kräver 4WD p.g.a. t.ex. lutning eller blockig ytstruktur, vilket skulle tala till Casens fördel.

Bara mina fem ören...

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Hvilken traktor til Farma T8?

Lars B.  
#797765 Ja växelspakarna sidder i venstre side i casen og den er ikke nem at lave så sædet kan drejes og man kan sidde inde i hytten og køre kranen på den. Jeg har også en Valmet 655 2 wd hvor der er vendbar sæde i.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).