Ventilpaket verkar läcka till andra funktioner

Har en gammal cranman på min huggarvagn. Den har stått ca ett år nu sen jag köpte den, och idag när jag äntligen fick prova den verkar det som att funktionerna ”läcker igenom” dvs om jag höjer bomen, stänger gripen t. ex. Finns fler konstigheter än så.. vad kan vara fel här? Behöver jag byta hela ventilpaketet?
6 spaks monoblock. Kör olja från ett av två dubbelverkande uttag, fri retur.
Mvh
Markus

Det verkar läcka i flödesriktningen, gripen påverkas mest, och den sitter näst sist innan utskjutet. Det går dessutom väldigt sakta att öppna gripen, men går snabbare om jag t.ex. snurrar den lite samtidigt.
Mvh
Markus
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Re: Ventilpaket verkar läcka till andra funktioner
Cat554 skrev:Helt sikkert at ikke tur og retur er ombyttet?......
Tänkte just samma
Jag vet inte vad en pluggad serienippel är (nybörjare på detta..

Kanske ska ta loss hela paketet och rengöra och smörja som valtra föreslår.
Var annars lite inne på att byta ut mot tvåspaksystem, men kanske inte lönt med så gammal kran?
Ingoberra skrev:Är detta en pluggad serienippel? Ta gärna lös den så får vi se vad det är.
Eller är pluggen en övertryckspatron? Då borde trycket komma in i den ändan av bordet. Står det ingenting vid anslutningarna t.ex P eller T ?