tor 05 jun 2008, 18:41#30087Någon bonde på blocket som inte var nöjd med vagnen.
tycker inte att det står nå speciellt skit om mowi vagnarna på denna sidan. eller är det klent med delar till dom, nån som vet?
Skogsvagn (Huggarvagnar)
mowi skrot
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

tor 05 jun 2008, 22:08#30105Hehe mycket konstigt
Vår mowi har hållt i 11 år o vi har endast fått punktering en endaste jävla gång och det var för att det hadde skavt hål på slangen inne i hjulet. Inte ett enda krångel på 11 år, det är vad jag kallar kvalitet, inte sant?
tor 26 jun 2008, 23:37#31279är mycket nöjd med min mowi
har i.o.f.s. inte kört så väldigt mycket med den . har en granne som har en 10 tons han är oxå mycket nöjd han har provat runt det mesta på marknaden... och använder verkligen materialet efter devisen full fart spar tid
Massey Ferguson 390T, Mowi skog75, Yamaha Kodiak, Husqvarna 550xpg,350,345rx,165, Jonsered 450, Stihl ms201
lör 28 jun 2008, 23:06#31364Jag ser inga direkta nackdelar med deras kranar förutom att dom kan vara jävliga o smörja på vissa punkter. Men annars ser ja inget fel me dom
Angåede effektsparande så tror ja de stämmer, du behöver ju bara använda en spak till en rörelse, till skillnad från vikarmskranar där du måste använda 2 spakar för att göra samma rörelse.
sön 29 jun 2008, 12:27#31386På nästan alla skördare sitter det paralellkranar men på skotare sitter vanliga vikarmskranar, orsak??
Du får väl högre lyftkraft då ihopvikningen funkar i en linje och ger kraft till lyftet, men är dom sämre att precision köra vid lastning??
Annars hade väl skotarna oxå haft dessa??
Du får väl högre lyftkraft då ihopvikningen funkar i en linje och ger kraft till lyftet, men är dom sämre att precision köra vid lastning??
Annars hade väl skotarna oxå haft dessa??
mån 30 jun 2008, 06:23#31434Fördelen med parallellkranar är att de (oftast) bara använder en cylinder för att sträcka ut kranen medan man på en vikarmskran får säka bommern samtidigt som man sträcker ut stickan. Då går det naturligtvis åt mer oljeflöde. Att en parallellkran skulle vara "starkare" anser jag vara nys. Jämfört med vad då?
MVH
MN
MVH
MN
<

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).