Skogsvagn (Huggarvagnar)

Farma rw 53 john deere

4 inlägg 842 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Farma rw 53 john deere

cfloden  
#838858 Är det någon som har kopplat in hydrauliken till farmavinschen rw 53 till en john deere med konstant tryck? Så det inte blir rundpumpning på oljan.
Har en john deere 2650 med T9F farma efter.



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Farma rw 53 john deere

Fredi  
#838907 Ventilen till vinschen bör proppas i serienippelhålet och returen flyttas. Är vinschens ventil kopplad till traktorn med egna slangar eller är det samma slangar som matar till kranen så den är i serie med det ventilbordet? Svårt att veta hur det blr kopplas utan att veta hur allt annat är kopplat. Sen går inte alla ventiler att koppla på det sätt som bör göras för att fungera till John Deere

Avatar Fallback

Re: Farma rw 53 john deere

cfloden  
#838979 Ja den är kopplad till samma matning som spakarna till kran ja, en avstängning till vinschen finns ju. Så till spakarna har jag byggt om och pluggat rätt för traktorn men försökt få hjälp av farma själva och de verkar inte ha nå bra svar på den ventilen som sitter till rw 53. Så tänkte om någon hittat på en bra lösning ändå

   TS
Användarvisningsbild

Re: Farma rw 53 john deere

Fredi  
#839501 Känner tyvärr inte till vilken ventil Farma använder till vinschen så kan inte hjälpa där tyvärr

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).