Jag har en Case IH CX100 - 98 som vi har använt i lantbruk under många år. Men sen nedläggningen av lantbruket används den bara sporadiskt på gården och stått under längre perioder.
För någon vecka sedan hände ett missöde med bakre kraftuttaget när jag körde med buskröjaren. I en sluttning tog buskröjaren i en kulle, hoppade av trepunktslyften och kraftuttaget bröts av.
Vi har det växlingsbara kraftuttaget (540/1000) med en tapp. Har försökt se på sprängskisser om det går att endast dra ut tappen eller om jag behöver riva hela bakre hydrauliken.
Någon som vet hur det fungerar?
Igår startade traktorn som vanligt, men efter att jag lastat av en släpvagn så hörs ett visslande missljud och styrningen blev hackig. Vid tomgång är ljudet borta, men redan vid lite gas hörs missljudet och traktorn är väldigt svårstyrd.
Hydrauliken och lastaren fungerar som vanligt. Min fundering är om det gick sönder något mer vid olyckan med buskröjaren som nu skapar de här problemen. Är i behov av hjälp med felsökningen och vad som kan vara orsaken.
Den läcker olja vid framaxeln som jag har fått berättat är ett vanligt problem på IH traktorerna, om det möjligtvis kan bidra till orsaken. Dock har den gjort det under en längre tid.
I de båda fallen har jag sökt över nätet och forum utan att hitta det jag söker.
Otroligt tacksam för hjälp!
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto