Traktorer och processorer

kompakt traktor på gården och skogen

8 inlägg 792 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

kompakt traktor på gården och skogen

hav  
#852027 Hej
Vill starta en tråd som diskuterar och funderar gällande kompakt traktor för gården och skogen. Vill stycka under det gälla små gårdar och lite skog.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: kompakt traktor på gården och skogen

hav  
#852030 Man kan jämföra med en ATV som många kör med i dag på gården och skogen. jag kan tycka att då är en kompakt traktor ett bättre val. Men visst den kan var dyrare men du kan använda den så mycket mer

   TS
Användarvisningsbild

Re: kompakt traktor på gården och skogen

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#852039
hav skrev:Hej
Vill starta en tråd som diskuterar och funderar gällande kompakt traktor för gården och skogen. Vill stycka under det gälla små gårdar och lite skog.

Så här såg min ut efter 1000 timmar och mest körd i skogen med en griplastargvagn efter, vet inte hur en atv skulle se ut efter 1000 tim.
1723108297_jinma4.jpg

Avatar Fallback

Re: kompakt traktor på gården och skogen

Ent  
#852064 Dublett
Senast redigerad av Ent tor 08 aug 2024, 19:01, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: kompakt traktor på gården och skogen

Ent  
#852065 Jämfört med en ny 650 cc sexhjuling eller Traxter är traktorn väl ganska billig, åtminstone om man hittar en beggad. Gick en Jinma på Klaravik för 25 000, dock med slicks-däck. Sexhjuling 230 000 naken, tillkommer bukskydd, båge mm mm mm...

Användarvisningsbild

Re: kompakt traktor på gården och skogen

halvproffs  
#852082 men varför starta en till tråd om atv eller traktor nr det redan finns flera?den senaste startades 25juni.

Användarvisningsbild

Re: kompakt traktor på gården och skogen

Torbjörn Johnsen  
#852083 Här finns en färsk tråd som diskuterar traktor vers. ATV och där du kan hitta intressanta erfarenheter:
ATV eller traktor

Avatar Fallback

Re: kompakt traktor på gården och skogen

hav  
#852236
halvproffs skrev:men varför starta en till tråd om atv eller traktor nr det redan finns flera?den senaste startades 25juni.


när jag sökte så fan det en tråd som handlade om yanmar eller kubota. Denna tråd handlar inte enbart om ATV eller traktor! för då är det ju alla traktorer, och jämföra traktor generellt med ATV blir inte rätt. En kompakt traktor är mer rätt om man nu ska jämföra? Det är ett perspektiv, det finns flera om man vill köra med en kompakt traktor. För och nackdelar. 🤔

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).