Traktorer och processorer

Midjestyrte Valtra

4 inlägg 1413 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Midjestyrte Valtra

XM150  
#807768 Hej grannar,:)
Jeg funderer på hur många NX163`a med skogskit/skördare som rullar rundt om i Norden. Jeg vet at Anders Skördare produserte nogra av dom. Men hur många?? Finns det nogen som vet var dom existerar?
Tackar för alla svar
Robert
Norge

TS
Lantmännen Maskin

Re: Midjestyrte Valtra

Torleif  
#807928 Den midjestyrda valtran jag känner till har rammonterad skogskran och ett skördaraggregat att hänga på för kvistning och kapning. Jag vet inte vilken modellbeteckning den har. Den kan i alla fall inte fälla själv. Jag är litet halvbekant med ägaren. Den finns i Vallgrund i Korsholm i Finland.

Användarvisningsbild

Aqualize  
Torleif skrev:Den midjestyrda valtran jag känner till har rammonterad skogskran och ett skördaraggregat att hänga på för kvistning och kapning. Jag vet inte vilken modellbeteckning den har. Den kan i alla fall inte fälla själv. Jag är litet halvbekant med ägaren. Den finns i Vallgrund i Korsholm i Finland.

Det var ju endera byggt på 6000-serien, sedan M-serien och sedan N3-serien så borde vara rätt enkla att särskilja eftersom det var ett längre uppehåll.

Och så är man ju nyfiken om det någonsin byggdes någon på N4 serien förutom den som syntes på Agritechnica 2017?
Senast redigerad av Aqualize mån 16 okt 2023, 20:36, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

XM150  
#813341 Tack för svar. Jeg vet om en i Finland men dom NX163’an som Anders Skördare lagat hadde förlengd hytt ( mellomstykke i bakrutan) så at få plass till en dator ( laptop). Hardox protection plata på undersidan. Sotade rutor har jeg också sett på dom. Mycket genomfört maskin for å si det sånn.

TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
FTG skogsvagnar
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).