Traktorer och processorer

Zetor 3011 och vedklyven Igland WS 90

5 inlägg 2363 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Zetor 3011 och vedklyven Igland WS 90

Tandenberg  
#765778 Vi har skaffat en vedklyv nu. Vi provade att koppla den till Zetor 3011 men vedklyven gick för dåligt då. Gick för långsamt och hade ingen kraft. Då testade vi att koppla den till John Deere 3050. Då gick den bra! Dock blev slangarna till hydrauliken lite för varma. Därför tipsade någon mig om att ena slangen skulle vara kopplad till en fri retur. Men jag vet inte om min John Deere 3050 har någon fri retur. Om den inte har det. Går det då att skaffa till den nu i efterhand om man vill? Tänkte visa lite bilder på grejerna. Video finns på Youtube på kanalen Coladuo
Mvh Jörgen 😀

TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Zetor 3011 och vedklyven Igland WS 90

Tandenberg  
#765780 Här kommer lite bilder! 😃

TS
Användarvisningsbild

Fredi  
#765845 Om John Deere 3050/3150 kopplas till ett "normalt" öppet ventilbord så pumpar pumpen på traktorn olja för fullt hela tiden därför blir oljan varm. Ventilbordet på klyven bör därför vara av typen som inte har öppet centrum. Vissa bord går enkelt att fixa om till John Deere andra inte. Fick göra så då jag hade skogslastaren bakom min John Deere 3140 Kontakta säljaren av klyven och fråga om den går att fixa om till en 3050

Användarvisningsbild

Tandenberg  
#765872 Fredi
Tack för informationen!
Ska kolla upp det!
Mvh Jörgen

TS
Användarvisningsbild

Åke Nilsson  
#817383 du ska ha en annan returledning längre ner tillbaka i traktorn och inte i orginaluttaget !!

Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Farma LF8 Tour
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).