Jag köpte mig en Volvo BM T650.
Den är väldigt fin i motor och låda mm, men eftersom att detta är den första traktorn jag äger och kör har jag inte riktigt fått grepp om allting ännu. Jag har damsugit internet efter någon slags manual men har inte fått tag på någon sådan. Även efter att ha försökt testa mig fram är jag fortfarande en aning osäker, därför vänder jag mig till er i hopp om att få hjälp med ett par frågor.
1. Jag har förstått att det finns många olika varianter av min traktor, på mig verkar det saknas bakre hyudralik, däremot sitter där 2 slangar vid vänster framdäck, är dessa hydraulik? (se bild) Om det är så att min traktor saknar hydraulik, går det att komplettera i efterhand?
2. 3 punkten verkar inte vara komplett (hör väl sammann med frågan över), ser inga lyftarrmar eller kontroller till den, enbart 2 metallstänger som sticker ut där 3 punkten normalt bör vara.
3. Har numrerat ett par knappar på bild nr3, är osäker på deras funktioner...
Spaken till höger om hög/låg vxl förstår jag inte heller vad den gör?
Även spaken bakom handbromsen, till vänster om kraftuttag spaken, är jag inte heller klok på.
Tanken är att dra en 8T timmervagn med den, till detta har jag beställt ett externt hydraulkit från weimer som drivs på kraftuttaget. Är det någon som sitter på någon form av instruktionsbok till denna, hade varit skönt att slippa fråga om minsta lilla 😀 🤣 🚜
Tack på förhand,
Mvh Matheus
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto