sön 06 okt 2019, 19:24#589901Har ett litet problem, jag har kopplat min skogskärra till min case 844. Hydraul spak hoppar ur till neutral när jag belastar kärran eller när kolvarna går i end läge Sitter en fri retur i olje tömnings pluggen i bakänden bredvid toppstångsfästet.
Kan nån tala om vad som är fel? Har provat alla utag och de beter sig likadant.
Traktorer och processorer
Case 844xl skogsvagn, hydraul spak hoppar ur
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

sön 06 okt 2019, 19:29#589902Du får nog mekaniskt spärra spaken.
Så den inte hoppar ur.
Så den inte hoppar ur.
Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.
sön 06 okt 2019, 19:31#589903Så här har vi på vår Ford.
Minsta ryck så hoppar den ur annars.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Minsta ryck så hoppar den ur annars.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.
sön 06 okt 2019, 19:36#589904Kan inte Case, men på vissa traktorer kan man välja hur man ska manövrera hydraulspakarna.
På något märke finns tre lägen.
1. Man får hålla i spaken hela tiden
2. Man kan spärra spaken men den hoppar till neutral när en kolv når ändläge eller belastningen blir för hög.
3. Spaken stannar i arbetsläge tills man manuellt ställer den i neutral igen.
Kan vara något sådant som spökar.
På något märke finns tre lägen.
1. Man får hålla i spaken hela tiden
2. Man kan spärra spaken men den hoppar till neutral när en kolv når ändläge eller belastningen blir för hög.
3. Spaken stannar i arbetsläge tills man manuellt ställer den i neutral igen.
Kan vara något sådant som spökar.
sön 06 okt 2019, 19:53#589905Okej så de ska var nödvändigt att spärra den på de viset, ih:n har aldrig varit några sådana problem med, har en lagt i hydraulen så ha den stannat i till jag har tagit ur den.
Jo de är ju så lägena funkar på denna traktor med, som du beskriver dem.
Hur är de med att blanda olja? I vagnen var nån kombi olja agrol 10w30 eftersom ih:n gick på de, i casen är de agrols hybran plus g2
Ingen som åker case med skogskärra som har lite tips på hur de gjort med spaken?
Tackar för svar
Jo de är ju så lägena funkar på denna traktor med, som du beskriver dem.
Hur är de med att blanda olja? I vagnen var nån kombi olja agrol 10w30 eftersom ih:n gick på de, i casen är de agrols hybran plus g2
Ingen som åker case med skogskärra som har lite tips på hur de gjort med spaken?
Tackar för svar
TS
sön 06 okt 2019, 20:04#589906Gummistropp är en väldigt vanlig lösning för att hålla spaken i läge.
Valmet 8050, hjulburen Patu 40LF & Vreten 65-40 kran. Alternativt Vimek G30 gallringsprocessor.
MB trac 900 turbo, Mowi 12t, 3060 kran, Weimer drift & broms. Husqvarna 560XPG & 550XPG Mark II
MB trac 900 turbo, Mowi 12t, 3060 kran, Weimer drift & broms. Husqvarna 560XPG & 550XPG Mark II
sön 06 okt 2019, 21:20#589924Kapellstropp och en klämma för ett par tior... MF🚜
Massey Ferguson 390T, Mowi skog75, Yamaha Kodiak, Husqvarna 550xpg,350,345rx,165, Jonsered 450, Stihl ms201

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).