Traktorer och processorer
NIAB 1501. Oljeläckage vid vinschning
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in tis 12 feb 2019, 17:51#551162Helt plötsligt trycks hydraulolja ut vid luftfiltret längst upp på hydraultanken när jag vinschar in. Är det någon som har erfarenhet av detta?
TS

tis 12 feb 2019, 20:20#551182Drar du i spaken med handen så använder/påverkar du inget i hydraulsystemet.
Använder du fjärr så öppnar en ventil som ger olja till kolven så den kan dra och aktivera vinschen.
Obs. Förutsatt att du har originalgrejer och inte byggt om något.
Använder du fjärr så öppnar en ventil som ger olja till kolven så den kan dra och aktivera vinschen.
Obs. Förutsatt att du har originalgrejer och inte byggt om något.
Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.
mån 18 feb 2019, 09:08#552239Fick förslaget från verkmästaren på Runhällens Maskin i Sala att det kunde vara skumning i oljan p g a att något i reglagepaketet inte tätade riktigt. Jag plockade isär det och gjorde rent. Nu verkar det vara ok 😀 🙂
TS
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar