Traktorer och processorer

Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

2689 inlägg 499713 visningar 106 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#540530 Kanske olika på olika årsmodeller men på min -00 sitter sidan bara med 3 skruv sen är de fritt in

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

Førland  
#540578 Ja ser at det ikke er likt som min 6400 97 mod.

Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

gustav9797  
#540713 Insteget blev mos :???:

Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#540722 Tar en stund att rikta 😉

Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

Førland  
#540748 Det må kunne kalles sammenleggbart fotsteg.... :mrgreen: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

kenneth karlsson  
#540759 Är inte lämpligt att köra i skogen med nedersta fotsteget monterat.. Sa han som provat. En annan sak som jag retar mig på är varför sitter det inte bakrutetorkare som standard ? Finns ju elektrisk koppling å powershift å vändbar stol å annan elektronik men ingen torkare bak. Intelligensen på på utrustningsfolket är inte vad de borde eller så är traktorn inte avsedd för att köras när de regnar. Årsmodell 2004.

Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

snurra  
#540761 Får ju beställa va du vill, en krake som köpte en 97a med avgasröret genom huven

Användarvisningsbild

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

Bert1  
#540764
kenneth karlsson skrev:Är inte lämpligt att köra i skogen med nedersta fotsteget monterat.. Sa han som provat. En annan sak som jag retar mig på är varför sitter det inte bakrutetorkare som standard ? Finns ju elektrisk koppling å powershift å vändbar stol å annan elektronik men ingen torkare bak. Intelligensen på på utrustningsfolket är inte vad de borde eller så är traktorn inte avsedd för att köras när de regnar. Årsmodell 2004.

Det elektriska är fördraget så det är förhållandevis enkelt att eftermontera

Användarvisningsbild

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

Bert1  
#540765
snurra skrev:Får ju beställa va du vill, en krake som köpte en 97a med avgasröret genom huven

På grannens 03a sitter det med i huven

Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#540771 Har krökt vänstersidan med nedre steget uppdraget o på samma vis skrotat högersidan 😢
Bakrutetorkare o sidopipa o twin trac ingick däremot

Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

snurra  
#540795
gnisten83 skrev:Har krökt vänstersidan med nedre steget uppdraget o på samma vis skrotat högersidan 😢
Bakrutetorkare o sidopipa o twin trac ingick däremot


Den jag har är det även bakre fram/back spak :-o

Användarvisningsbild

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

stegmaster  
#540815 Jo bakrutetorkare och sidepipa kollade jag med på då jag köpte min Valmet 6400.
Dock var spolartanken bak kass, men köpte en på biltema til typ 100kr, så nu er alt i ordning.
Släpvagns broms er ochså et must här i Norge, men det finns som standard på Norske valmet 6000, men man får ju se upp med en importert traktor.
Köpte til orginal bakrutetorkare til min 665 och det kom på 5000-6000kr inkl, moms om jag minns rett. :surp:

Användarvisningsbild

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

trygve.gustafsson  
#542003 Hej,
hoppar in på denna allmänna tråd då jag köpte en 6200 -98 i somras som kommer tjäna i skogsbruket.
Har en fråga gällande behov av bukplåtar till traktorn, ventilpaket och filter bör ju skyddas men hur är det med tanken, hur stark är den?
Har kollat med Ölmstad smide och de har komplett kit från framaxel och bak, är dessa att rekommendera?
finna andra alternativ, endast skydd ventiler filter?
Hälsn. Trygve

Användarvisningsbild

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

källshult  
#542006 Jag rekommenderar att ha bukplåt under hela traktorn hade det på min 6300 och det sitter en botten plug till bränsle tanken. På Min tank hade den föra ägare tryckt in.

Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#542007 Har du stenig mark och kör till de tar emot ska du definitivt ha skydd under tanken, har bulat en tank vid bottenpluggen som de sen var svårt att få tät på min förra 805a.
Så jag tycker att bukplåt är nödvändig för de behövs bara en rejäl sten för de ska jobbigt

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).