ons 15 jun 2016, 21:13#396151Hej! Har New Holland TL90a. Mätte med Ir termometer på bakaxel vid trumpeten och den var 88-90 grader hydraulfiltret ca 80 grader. Detta efter vägtransport 1,5 timmar tom kärra i ca 30 km/h sval väderlek. Vad är normalt känns inte rätt? :sade
Traktorer och processorer
Oljetempratur New Holland
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

tor 16 jun 2016, 22:00#396265Intressant, jag ska mäta vid nästa långkörning.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
fre 17 jun 2016, 16:31#396313Beröringsfri mätning innebär att man mäter strålningen från ett objekt. Materialets emmisionsfaktor
har störst betydelse. En generell IR-mätare är en kompromiss mellan alla tänkbara material att mäta mot, så man får inte lita blint på ett enskilt mätvärde på ett visst material.
Jag vet inget om aktuell traktor, men det är inte helt ovanligt med så höga transmissionstemperaturer.
Gamla Bruunett 578 kunde komma upp i 100 grader vid landsvägskörning sommartid!
har störst betydelse. En generell IR-mätare är en kompromiss mellan alla tänkbara material att mäta mot, så man får inte lita blint på ett enskilt mätvärde på ett visst material.
Jag vet inget om aktuell traktor, men det är inte helt ovanligt med så höga transmissionstemperaturer.
Gamla Bruunett 578 kunde komma upp i 100 grader vid landsvägskörning sommartid!
fre 17 jun 2016, 21:49#396360
Fäst eltape på dom punkter där du förväntas ha behov av att mäta, det spelar ingen roll vilken färg tapen har. 🧠
bgl skrev:Beröringsfri mätning innebär att man mäter strålningen från ett objekt. Materialets emmisionsfaktor
Fäst eltape på dom punkter där du förväntas ha behov av att mäta, det spelar ingen roll vilken färg tapen har. 🧠

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).