Traktorer och processorer

Oljetempratur New Holland

9 inlägg 4698 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Oljetempratur New Holland

Mr.Stihl  
#396151 Hej! Har New Holland TL90a. Mätte med Ir termometer på bakaxel vid trumpeten och den var 88-90 grader hydraulfiltret ca 80 grader. Detta efter vägtransport 1,5 timmar tom kärra i ca 30 km/h sval väderlek. Vad är normalt känns inte rätt? :sade



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Oljetempratur New Holland

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#396221 En dum fråga kanske men är du säker att spakarna till hydrauluttagen är i friläge, vi hade lite problem med det på våran L85 att spakarna hamnade fel.

Avatar Fallback

Re: Oljetempratur New Holland

Mr.Stihl  
#396235 Ja de står i friläge. Kollade även vajern och armen till handbromsen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Oljetempratur New Holland

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#396247 Får se om någon mer har någon ide för så varmt ska det nog inte vara.

Användarvisningsbild

Re: Oljetempratur New Holland

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#396265 Intressant, jag ska mäta vid nästa långkörning.

Avatar Fallback

Re: Oljetempratur New Holland

Mr.Stihl  
#396304 Tack vad snällt! Rapportera gärna på forumet.

   TS
Avatar Fallback

Re: Oljetempratur New Holland

bgl  
#396313 Beröringsfri mätning innebär att man mäter strålningen från ett objekt. Materialets emmisionsfaktor
har störst betydelse. En generell IR-mätare är en kompromiss mellan alla tänkbara material att mäta mot, så man får inte lita blint på ett enskilt mätvärde på ett visst material.
Jag vet inget om aktuell traktor, men det är inte helt ovanligt med så höga transmissionstemperaturer.
Gamla Bruunett 578 kunde komma upp i 100 grader vid landsvägskörning sommartid!

Avatar Fallback

Re: Oljetempratur New Holland

Mr.Stihl  
#396331 Tack så mycket! Intressant .

   TS
Avatar Fallback

Re: Oljetempratur New Holland

axwell  
#396360
bgl skrev:Beröringsfri mätning innebär att man mäter strålningen från ett objekt. Materialets emmisionsfaktor
har störst betydelse. En generell IR-mätare är en kompromiss mellan alla tänkbara material att mäta mot, så man får inte lita blint på ett enskilt mätvärde på ett visst material.


Fäst eltape på dom punkter där du förväntas ha behov av att mäta, det spelar ingen roll vilken färg tapen har. 🧠

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).