Traktorer och processorer

Bakterier i dieseln?

33 inlägg 41629 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bakterier i dieseln?

Göt  
#811036
Camaro1969 skrev:funkar hvo100 bättre än "vanlig" mackdiesel för maskiner som körs sällan?


Jag har bytt till HVO i traktorerna efter ha kört med diesel med tillsats i under några år, det har fungerat bra i två år nu inget krångel alls. Jag kör inte så många timmar per år så traktorerna står stilla för det mesta

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Bakterier i dieseln?

Camaro1969  
#811063
Göt skrev:
Camaro1969 skrev:funkar hvo100 bättre än "vanlig" mackdiesel för maskiner som körs sällan?


Jag har bytt till HVO i traktorerna efter ha kört med diesel med tillsats i under några år, det har fungerat bra i två år nu inget krångel alls. Jag kör inte så många timmar per år så traktorerna står stilla för det mesta


jag ska testa det med på de som går väldigt lite, typ grävmaskinen å se hur det utvecklar sig :)

Avatar Fallback

Re: Bakterier i dieseln?

Hema  
#811229 Ecopar är ett annat alternativ som har en hållbarighetstid på 10år och köps av flertalet ägare av reservelverk.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).