ons 25 sep 2013, 20:04#238154Jag har fått knepigt bekymmer på min Fiat 680 som jag tänkte höra om fler har.
På min traktor är det en grop i kroppen precis under remskivan på vevaxeln och den fylls med vatten vilket får remmen att börja slira vilket äter upp den på någon vecka.
Ska det finnas något hål för avrinning i gropen eller hur får man bort vattnet?
/ John
Traktorer och processorer
Fläktrems problem
TS

ons 25 sep 2013, 20:25#238162Hej. Jag hade en Fiat 780 tidigare, men jag upplevde inte ditt problem.
Nu stod traktorn under tak när den inte användes. men om jag inte kommer ihåg helt fel så var det ett hål som vattnet kunde rinna ut igenom.
Det blev en del olja och grus som geggade igen hålet, men det var bara att göra rent.
Nu stod traktorn under tak när den inte användes. men om jag inte kommer ihåg helt fel så var det ett hål som vattnet kunde rinna ut igenom.
Det blev en del olja och grus som geggade igen hålet, men det var bara att göra rent.
NH 5040 med skogsutrustning, Farma 8T C5,1D med radiostyrd vinch.Husqvarna 346XPG,353G. Hypro 500LS
ons 25 sep 2013, 22:37#238180Blås med tryckluft.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
fre 27 sep 2013, 19:18#238332
Jag har för mig det, nu har jag inte kvar traktorn så jag kan inte kontrollera det.
X-lon skrev:Ja då måste jag leta efter det hålet med andra ord. Nu sist grävde jag ur en hel del gegga men jag såg inget hål.
Gick det hålet rakt igenom kroppen?
Jag har för mig det, nu har jag inte kvar traktorn så jag kan inte kontrollera det.
NH 5040 med skogsutrustning, Farma 8T C5,1D med radiostyrd vinch.Husqvarna 346XPG,353G. Hypro 500LS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar