Traktorer och processorer

Fläktrems problem

5 inlägg 2711 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Fläktrems problem

X-lon  
#238154 Jag har fått knepigt bekymmer på min Fiat 680 som jag tänkte höra om fler har.

På min traktor är det en grop i kroppen precis under remskivan på vevaxeln och den fylls med vatten vilket får remmen att börja slira vilket äter upp den på någon vecka.

Ska det finnas något hål för avrinning i gropen eller hur får man bort vattnet?

/ John



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Fläktrems problem

Fredrik N  
#238162 Hej. Jag hade en Fiat 780 tidigare, men jag upplevde inte ditt problem.
Nu stod traktorn under tak när den inte användes. men om jag inte kommer ihåg helt fel så var det ett hål som vattnet kunde rinna ut igenom.
Det blev en del olja och grus som geggade igen hålet, men det var bara att göra rent.

Avatar Fallback

Re: Fläktrems problem

X-lon  
#238175 Ja då måste jag leta efter det hålet med andra ord. Nu sist grävde jag ur en hel del gegga men jag såg inget hål.

Gick det hålet rakt igenom kroppen?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fläktrems problem

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#238180 Blås med tryckluft.

Avatar Fallback

Re: Fläktrems problem

Fredrik N  
#238332
X-lon skrev:Ja då måste jag leta efter det hålet med andra ord. Nu sist grävde jag ur en hel del gegga men jag såg inget hål.

Gick det hålet rakt igenom kroppen?


Jag har för mig det, nu har jag inte kvar traktorn så jag kan inte kontrollera det.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).