lör 29 okt 2011, 11:44#144003Hej , jag har köpt mig en fiat 780 4wd med cs2 hytt som jag tänkte ha till huggarvagnen. är det någon som har en bild eller nån förklaring på hur man sätter ventilpaketet lämpligast? Har haft vagnen på min bm 500 innan o där sitter spakarna in genom nedre rutan. Men på fiaten finns ju ingen nedre ruta och dessutom sitter ju tanken där uppe.
Traktorer och processorer
Hur fäster ni ventilpaketen på fiat?
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

lör 29 okt 2011, 12:49#144007Det är nog inte så mycket annat än en bakrutekil som är lämpligt på dom.
Re: Hur fäster ni ventilpaketen på fiat?
ons 30 nov 2011, 22:57#148371Vi har svetsat ihop en sak som vi sätter där man sätter tryckstången på våran 680 DTH, sedan hänger vi bara ventilpaketet på den.
Fungerar jättebra.
Fungerar jättebra.
Maskinpark.
Ford TW-25
Ford 6610
Fiat 680DTH
Fordson Super Major
Jcb 8060
Patu 505 kran, 8tons patu kärra.
Ford TW-25
Ford 6610
Fiat 680DTH
Fordson Super Major
Jcb 8060
Patu 505 kran, 8tons patu kärra.
ons 14 dec 2011, 23:00#150750Jag har en fyrkants profil som är vinklad från tryckstångs fästet upp till ventilpaketet, sen satte jag ett
vinkel järn på ena sidan av ventilpaket sen borrade jag ett hål under fönstret och satte en bult igenom allt för att få paketet stabilare. Jag tyckte det rörde sig för mycket.
Det sitter med två sprintar i tryckstångs fästet, sätter i den ena först och trycker sen upp paketet och sätter sen i den andra, lite tungt ärdet men det fungerar riktigt bra.
Detta är på en fiat 780.
vinkel järn på ena sidan av ventilpaket sen borrade jag ett hål under fönstret och satte en bult igenom allt för att få paketet stabilare. Jag tyckte det rörde sig för mycket.
Det sitter med två sprintar i tryckstångs fästet, sätter i den ena först och trycker sen upp paketet och sätter sen i den andra, lite tungt ärdet men det fungerar riktigt bra.
Detta är på en fiat 780.
NH 5040 med skogsutrustning, Farma 8T C5,1D med radiostyrd vinch.Husqvarna 346XPG,353G. Hypro 500LS
fre 30 dec 2011, 09:31#152661Vi fäste en 4 kants balk mellan skärmarna och vinklade in det lite mot hytten på ventilpaketet "patu" satt det en u balk då var det bara att hänga på det stabilt i både sidled och stabilt

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar