tis 01 nov 2011, 13:35#144357
Jaha, då blir det lite liknande som jag har det nu med mina servospakar(se bild i föregående inlägg).Där sticker jag upp spakarna underifrån och gummit tätar i de runda hålen som jag tog upp med hålsåg , cirkeln som jag sågade ut sparade jag och satte ihop med en större cirkel . de blev perfekta lock i hålen när spakarna inte är där. Alltihopa flockade jag med 1 mm svart flock .
Men det är dock bara provisoriskt jag har hemma 2 st 2mm aluminiumplåtar bockade som passar o täcker orginalhålet , den ena tänker jag sätta spakarna i, lyfta bort hela plåten när spakarna ska väck, och den andra använda som täckplåt .
Jag vill gärna se hur det blir med stol , spak och blinkers/positionsljus. Betr i o ur har jag inte tänkt på så mycket , kanske beror det på att jag körde ganska tidigt på blinkersarmen så den krökte sig , och därmed är den inte så mycket i vägen.
För en vecka sen skulle jag koppla in spakstyrningen det sket sig! Hade en s.k. NG6-ventil som jag körde oljan igenom innan orbitrolen. Orbitrolen öppnar en prioritering ventil därmed gick det inte med min ventil.
Har du några tankar på broms i bakposition?