Traktorer och processorer

Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

2803 inlägg 550699 visningar 111 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

r0bin  
#847904 Fick hem fjäder och 4st 0,2mm shims. Tog ur gamla fjädern och mätte den till 0,1mm längre än den nya, så jag använde inte den nya då jag inte visste vad den fjädern vad specad till. Istället stoppade jag i 4st shims med gamla fjädern då dom skulle höja 4 bar st, rimligt då den gav ca 175 innan. Testade och mätaren visade 200bar, så jag tog bort en och nu ger den drygt 195 i tillslagsögonblicket, sen på en sekund ungefär så sjunker det och ligger stabilt på 190. Så det löste dig väldigt bra! Tack för tipsen!
/Robin

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

pmlunner  
#849427 Funderer på hydraulisk drivning via hydralmotor og inn på kraftuttagstappen i vägberoende kraftuttag. Någon som har provat?

Användarvisningsbild

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

MalZon  
#849447 Hade fortfarande varit intresserad av var 3poliga eluttaget är påkopplat i hytten. Funderar på att sätta dit 2st arbetslampor till så behöver nog lite mer ström.

Användarvisningsbild

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

Bert1  
#849450 Den trepoliga har egen säkring i säkringsplattan
När jag har monterat extra arbetslampor så har jag lagt ett relä inne vid säkringarna tagit ström till det från en av m8 skruvarna på säkringskortet

Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#849452
Bert1 skrev:Den trepoliga har egen säkring i säkringsplattan
När jag har monterat extra arbetslampor så har jag lagt ett relä inne vid säkringarna tagit ström till det från en av m8 skruvarna på säkringskortet

Hoppas du lagt till en säkring med för bultarna är väl osäkrade

Användarvisningsbild

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

Bert1  
#849453 Givetvis,För det är direktström från startmotorn på dom skruvarna

Användarvisningsbild

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

MalZon  
#849455 Tanken var att kunna sätta dit den 3poliga så den finns där. Vill ha all arbetsbelysning på kontrollern för vagnen som jag redan har.

Användarvisningsbild

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

Bert1  
#849460 Då hade jag dragit ny rejäl kabel från huvudströmbrytaren

Användarvisningsbild

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

MalZon  
#849490 Går ju att dra allt nytt, tänkte mer på om det redan är framdraget men inte inkopplat så kunde man ju satt dit den där den ska sitta och ha en original installation.

Användarvisningsbild

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

Bert1  
#849496 Iof jag tänkte väl mer är det försörjning till elspakarna å du skall ha lyse å grejer så är det bättre å dimensionera det lite redigt för orginal är ju inte precis tilltaget

Användarvisningsbild

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

MalZon  
#849503 Har ju PCLspakar. Kör hela ventilpaket och 90w arbetsbelysning idag på enbart cigguttaget. Ska ha på 2st 45w eller 2st 25w till tänkte jag.

Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#849556 De 3poliga uttaget heter X50 i elschemat, säkring F10 är då på 25A och kommer från X3/2(stift 2 i X3) med direktspänning om HB är påslagen.
Pilen med 18 över kommer från X3/6 via F18 10A o styrs via reläer på tändningslåset.

X3 sitter på säkringskortet så du får kolla om de går ur en röd kabel ca 4mm2 från de stiftet.
Isf kan de vara fördraget bak till sidopanelen, är de ingen kabel i de stiftet på X3 så får du fixa de själv

Bilderna kommer ifrån oies vhb o stämmer med de flesta utom de tidiga årgångarna

Användarvisningsbild

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

MalZon  
#849598 Hann inte kolla så mycket jag ville, himlen öppnade sig... Men hann ta lite bilder. Sitter en 15A säkring på plats F10.

Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#849601 Vilken årsmodell är de?

Användarvisningsbild

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

MalZon  
#849610 -98

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).