Kolla sidan 60 , den vänstra gaveln är väldigt lik din
Valtra 6550, jake monterad Moheda M65, Arbro 350M, Moheda 121 4wd

gnisten83 skrev:https://www.walvoil.com/allegati/catalogo/D1WWEB05_ENG.pdf
Kolla sidan 60 , den vänstra gaveln är väldigt lik din
maltex skrev:Man kan anta att ventilen är kopplad för rundpumpning (OC) nu,och går att koppla om till konstanttryck (CC). Vore det inte rätt nu skulle det inte funka med Forden. Man kan anta att en dylik ventil spak kombination behöver ha ett hyfsat arbetsflöde för att funka bra. Kan tänkas 40-50 L/min till sagda kran, kommer inte John Deerens pump vara lite för liten då.
TorbjörnLindroos123 skrev:maltex skrev:Man kan anta att ventilen är kopplad för rundpumpning (OC) nu,och går att koppla om till konstanttryck (CC). Vore det inte rätt nu skulle det inte funka med Forden. Man kan anta att en dylik ventil spak kombination behöver ha ett hyfsat arbetsflöde för att funka bra. Kan tänkas 40-50 L/min till sagda kran, kommer inte John Deerens pump vara lite för liten då.
Enligt john deere ska den pumpa ca 50L/min. Så till kran borde den bli passlig. Vet du hur man kopplar ventilpacketet så de blir konstanttryck? Som jag läst står det såhär
''På många ventilpaket tar man ut returen rakt ut i gavelblocket med en vanlig nippel. I gaveln kommer både returoljan från arbetande cylindrar och den fricirkulerande oljan. Om man tittar in genom hålet så brukar den fricirkulerande oljan kommar rakt innifrån medan den andra kommer från hål vid sidan om.''
Då skall man väl plugga så fricirkulerande oljan som kommer inifrån inte kommer ut?
gnisten83 skrev:De blir en serienippel du sätter i o sen pluggar den så har du blockerat flödet