Traktorer och processorer

Vad kör ni med?

2129 inlägg 1310645 visningar 306 följer Svara, dela mm...  
Lantmännen Maskin

Re: Vad kör ni med?

Illman  
#371439New Holland 6640,kopa 3000 lastare fäst i traktor ramen samt kire 8,5 tons vagn.

Lantmännen Maskin

Anton k  
#371546Den här köpte jag häromdan, boxer, ösakran o frontvinsch

Tosca  
Anton k skrev:Den här köpte jag häromdan, boxer, ösakran o frontvinsch

Fick du med halvbanden också?

Anton k  
#371659Nej den här har troligtvis aldrig haft halvband. Lite synd, men ringkedjor ska på är tanken

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372215Borde ju haft halvband eftersom dörrarna är igensatta och skärmarna omgjorda.

Kris  
#376148Min valmet 901 fra 1987 og valtra a75n 2006 modell. Første sesongen med 901. Kjøptes som restaurerings objekt. Blitt over 300 timer med skruing nå og flere ventes gjennom sommeren. Men fått hogd ca 200 kubikk nå så det går riktig veien :grin:

Användarvisningsbild

Re: Sv: Vad kör ni med?

magnusbygg  
#376151Det här kör jag med, Belarus 562xl med en tidig hypro efter.

brantek  
#376169Kör med detta ekipaget, en Valmet 865 och en Patu 10-tons kärra med en Farma 6.5 meters kran.
Haft det i knappt en månad och är supernöjd än så länge. :-)

Användarvisningsbild

dannej83  
#376283Hej alla på forumet, ny här! Jag och svärfar hämtade en fiat 880dt i helgen som ska kompletteras med en griplastarvagn till sommaren. Finns ca 70ha skog utanför älvsbyn som vi ska leka i! Som jag förstår så har fiat ganska begränsat flöde så tips på lämplig vagn kring 7 ton med ramstyrning och stödben emottages gärna! Priset är avgörande eftersom detta bara är hobby så max 50 000.

Användarvisningsbild

dannej83  
1456309703617.jpg

husqvarna_med_sthil  
dannej83 skrev:Hej alla på forumet, ny här! Jag och svärfar hämtade en fiat 880dt i helgen som ska kompletteras med en griplastarvagn till sommaren. Finns ca 70ha skog utanför älvsbyn som vi ska leka i! Som jag förstår så har fiat ganska begränsat flöde så tips på lämplig vagn kring 7 ton med ramstyrning och stödben emottages gärna! Priset är avgörande eftersom detta bara är hobby så max 50 000.

Ja jag passar på att hälsa dig välkommen då och grattis till traktorn ! Jag valde till min traktor kts 7s men jag köpte den ny och då hamnar den utanför din budget men är iaf nöjd än så länge, har kört gamla vindfällen i år samt en del lövved. Jag körde tidigare med vajerspel, pallgafflar med grip och en vagn utan kran och ramstyrning men ramstyrningen är väldigt bra har jag märkt nu ! Hoppas du hittar en vagn i rätt skick och pris !

Användarvisningsbild

Karlsson_98  
dannej83 skrev:Hej alla på forumet, ny här! Jag och svärfar hämtade en fiat 880dt i helgen som ska kompletteras med en griplastarvagn till sommaren. Finns ca 70ha skog utanför älvsbyn som vi ska leka i! Som jag förstår så har fiat ganska begränsat flöde så tips på lämplig vagn kring 7 ton med ramstyrning och stödben emottages gärna! Priset är avgörande eftersom detta bara är hobby så max 50 000.

Hej och välkommen :-BD
En Patu/Patruuna vagn kanske vore något för er? :smile:
T.ex. denna http://www.blocket.se/vasterbotten/Patr ... a=1_12&w=2

Användarvisningsbild

Vardon  
#376527Ja nån äldre patu eller så. Med den budgeten tror jag nog det är vettigare att hitta en i vettigt skick och kanske komplettera med extra hydraulpump om det behövs än att se ut en modell, det brukar bara sluta med att budgeten överstigs med några 100 % .

Användarvisningsbild

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 

Hej, skulle satsa på en Mowi med 300 eller P30 kran

Wester  
#376652Har en Mowi 10 ton med 300 kran
Riktigt bra vagn MEN Max 50 000
då måste man kolla på andra vagnar

Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).