Traktorer och processorer

Vad kör ni med?

2129 inlägg 1310506 visningar 306 följer Svara, dela mm...  
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

Erre  
#364115Om jag minns rätt är den på strax över 80 hk. Men det är en gammal traktor. Då dom byggdes stora även i små motor klasser.

Tycker inte den är så extremt törstig. Då är Volvo 650'n jag har framför niaben 5 resor värre.

"tror" det som skiljer 7710 från 6710 är en turbo å med det ca 10-15 hk mer. :smile: så måtten är nog samma.
Men ska jag kunna utnyttja vagnen fullt ut kan jag inte ha så mycket lättare traktor.
Ekipaget är rätt väl avvägt. Med drift på vagnen kunde man gått ner lite på traktor storleken

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Karlsson_98  
#364151Okej, ser ut att vara ganska rejäl om man jämför med vår Zetor på 80 hk :wink:
Kan tänka mig att en 10-tons vagn trycker på ganska bra i nedförsbackarna :smile:

Användarvisningsbild

Erre  
Karlsson_98 skrev:Okej, ser ut att vara ganska rejäl om man jämför med vår Zetor på 80 hk :wink:
Kan tänka mig att en 10-tons vagn trycker på ganska bra i nedförsbackarna :smile:

Haha. Ja som sagt denna är en koloss.
Men den tar sig runt rätt bra ändå. Givetvis får man vara med med vagnsstyrningen.
Ja det är gutt att ha lite tyngd i traktorn å inte bara ha allt i vagnen. Märks när vagnen ska klättra över ngt hinder. Det tuggar bara på framåt. :smile:

rikard_e  
Erre skrev:Om jag minns rätt är den på strax över 80 hk. Men det är en gammal traktor. Då dom byggdes stora även i små motor klasser.

Tycker inte den är så extremt törstig. Då är Volvo 650'n jag har framför niaben 5 resor värre.

"tror" det som skiljer 7710 från 6710 är en turbo å med det ca 10-15 hk mer. :smile: så måtten är nog samma.
Men ska jag kunna utnyttja vagnen fullt ut kan jag inte ha så mycket lättare traktor.
Ekipaget är rätt väl avvägt. Med drift på vagnen kunde man gått ner lite på traktor storleken

Jo 650in är ju ökänd att dra lika mycket oavsett belastning eller ej.

Precis, som du säger, det är bara ca 15 hästar, men nästan 80 nm skillnad på dom.
annan växellåda och annan hydraulpump, annars är det snudd på samma traktor vikt och storleksmässigt!

speja  
axwell skrev:Jag bytte till högre garageport i stället, ja det blev två nya för att nån tyckte att dom måste vara likadana. :oops:

Det kunde ju varit en lösning om inte TVn hade sin plats just över garaget. Men med bågen nedfälld och avgasröret nedtaget får jag in hela ekipaget i personbilsgaraget som är knappt åtta meter långt. Det var garagemåtten som styrde valet av traktor och vagn. Kranen nuddar porten också.

Användarvisningsbild

johan83  
1452619429_dsc_0323.jpg

26 år gammal valmet och JJP-trailer :grin:

rikard_e  
#365449Blev mycket bättre än jag trodde!
Tyckte vagnen såg för stor ut när ni utvecklade dom, men det blev perfekt!

Åter igen, riktigt häftigt att följa! :grin:

prodilass  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#366790Bm Boxer -59 med en 7 tons vreten kärra. 8)

Betong82  
#367763Bm 650, rottne boggiekärra
ImageUploadedByskogsforum forum1453484674.924040.jpg

Användarvisningsbild

Erre  
Betong82 skrev:Bm 650, rottne boggiekärra
ImageUploadedByskogsforum forum1453484674.924040.jpg

Med drift på vagnen med ja! Gutt.
Det ekipaget slår många andra ekipage som kostar långt över 200.000 kr i framkomlighet.

Betong82  
#367771Jajamensan. Det är spm bakdelen på en blondin

Användarvisningsbild

Erre  
#367776En kompis har ett liknande bygge som domänverket tog fram.
Inga jordbruksarmar och stora rullar på dragstången för bakhjulen att gå emot när man svänger max.
Denna gick rätt hårt när det begav sig.
Men den tar sig fram riktigt bra!!

Användarvisningsbild

Erre  
#367777.

Betong82  
#367852Ja det är det på våran också. Ser väl ut som att hans vagn och kran är precis som våran

itfc  
#367861Fiat 55-90 med lokalt tillverkad vagn med gammal cranabkran. Uppskattar fungerande styrbromsar!!!!!

Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).