Skojigt/Galet

bästa historien

3631 inlägg 999130 visningar 154 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: bästa historien

Torbjörn Johnsen  
#688200 Jag har varit inne och rensat lite i den här tråden. Rasistiska mm inlägg är inte OK och vi behöver inte ha någon PK-diskussion här heller. Det här är en tråd för roliga historier men som ofta tenderar att ligga på gränsen till vad som är OK och ibland även passerar den. Ska den vara kvar får ni hålla en anständigare nivå/Tbj.

Elmia
Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#688276 KSE, vill du utveckla detta om att jag borde vakna :smile:
Det som var så oskyldigt på 70 talet är i dag tabu.
Vill du förklara vart vi är på väg?
Man kan för exempel ta skillingtrycken som var populära på 1700 och 1800 talet, dessa skulle idag censurareas.
Vi har åsiktsfrihet här i Sverige men bara så länge du själv censurerar din åsikt.
Du KSE men även Totte måste ändå hålla med om att vi börjar bli tråkiga och ett utslätat samhälle.
Det ska tas en onormal hänsyn till både kreti och pleti.
Men folk kan sedan få göra nästan vad som helst gentemot andra utan att detta beivras

Avatar Fallback

Re: bästa historien

tallen100  
#688278 Väl talat 👍
Till alla gnällmånsar, historierna här handlar inte om er, allt handlar inte om er 😎

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

fendt311  
#688281 Hörde i dag att PT (personliga tränare) har börjat köpa skog. Dom gillar träna.😲

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#688294 Jonsson satt på krogen och hade just fått in varmrätten till vilken medföljde ett immigt glas Skåne. Andaktsfullt höjde
han glaset då han genom krogfönstret upptäckte en fönsterputsare. Jonsson ställde ner glaset och skyndade sig ut från krogen.
Och istället inträdde fönsterputsaren som skyndade sig fram till Jonssons bord, tog nubbeglaset och svepte det.
Hovmästaren skyndade sig fram:
- Är ni galen människa? Här sitter en gäst!
- Han kommer inte tillbaka, flinade fönsterputsaren. Vi är medlemmar i samma IOGT-loge!

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#688295 Killen till tjejen dagen efter de träffades och tillbringade natten tillsammans:
- Gumman, hur många killar hade du innan mig?
Det blev tyst en lång stund… Då säger killen:
- Förlåt mig gumman jag har väl inte sårat dig med min fråga eller?

- ”Nej då”, svarade tjejen. “Jag räknar fortfarande.”

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#688499 En ung kvinna hade tagit golflektioner. Hon hade precis börjat spela sin första golfrunda när hon drabbades av ett bi-stick. Hennes smärta var så intensiv att hon bestämde sig för att återvända till klubbhuset för att få hjälp och att klaga.
Hennes golfproffs såg henne komma in i klubbhuset och frågade: 'Varför är du tillbaka
så tidigt? Vad är fel?'
"Jag blev stucken av ett bi", sa hon.
"Var?", Frågade han.
”Mellan första och andra hålet” svarade hon.
Han nickade medvetet och sa: 'Då var dina fötter för långt ifrån varandra

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#688810 En torpare hade inte råd med mer än en gris så när hans sugga blev brunstig körde han henne till granngårdens galt i en skottkärra. Resultat uteblev så det vart en resa till. Ett tag senare sa torparmor vid frukostbordet efter att ha tittat ut: Nu får du köra en resa till, jag ser att suggan har satt sej i skottkärran!

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

Williamm  
#689320 Hej!

Nu när det är juletid och det diskuterade Lutfisk i tråden dagens bild kom jag att tänka på en samling med galna recept som en släkting till mig har gjort.
Däribland även julrecept bland annat: Lutfisk.

Saxat ut Tidningen Trams Express Matbilagan:

måndag 22 december
recept tjugotvå

Vi översänder nu det sista av våra recept på fisk. Den långa väntan är över och vi kan nu avslöja att det var Lutfisk som du har väntat på. Receptet är samtidigt det näst sista i vår långa serie småvarma rätter på eller bredvid ibland under julbordet, givetvis förutsatt att fisken serveras ljummen. Kall lutfisk borde överhuvudtaget inte serveras, i alla fall inte utan kanel, mjölk, en liten tratt och påfösare.
Kommentar: Chokladtryffel må vara gott men det kan inte mäta sig med lutfisk.
Kommentar 2: Mycket kan stå och luta utan att ha att göra med denna rätt. Det finns som bekant ett lutande torn. Vi tänker också på vägpinnar. Oss veterligen har vi under alla år vi letat inte funnit någon enda som stått absolut rakt, möjligtvis med undantag för en som i och för sig inte lutade i närheten av Buttle. Å andra sidan var den lite böjd och stod väldigt nära en en. Detta att inte vägpinnarna som ju ytterst representerar statsmakten inte står rakt stör vårt väl utvecklade ordningssinne. Vi förbehåller oss därför rätten att som ett uttryck för civil olydnad ersätta de mest lutande och slappt uppsatta pinnarna med finska d:o som ju bekant har mer sisu och borde stå rakare. Redaktionen vill härmed uttrycka sitt lov till och stöd för den finska pinnen.


Lutfisk
Kommentar: Det är i princip omöjligt att få en fisk att stå rakt om man inte spikar upp den på en vägg eller annat vertikalt underlag och använder ett vattenpass. Det är därför helt naturligt att det heter lutfisk. Traditionellt används Långa för att göra lutfisk. Rätten skapas i tre steg: först fångas och torkas Långan, sen läggs den i blöt med lut som löser upp den och till sist kokas den och serveras med vit sås senap eller peppar. Eftersom den är upplöst till en geléartad konsistens, dold av sås och kryddad kan vi här tjäna både tid och pengar.
Ingredienser: Gelatin, potatismjöl, vatten, fiskelina 0,20mm ca 40cm, svartpeppar, kryddpeppar, salt, vit sås och diskmedel.
Hur du gör: Tillred gelatinet enligt anvisningarna på förpackningen. Vispa ihop en duktigt styv redning på potatismjölet glöm inte saltet. Vänd ner gelatinet i blandningen. Du kan tillsätta lite fisklim om du har sådant. Det är inte nödvändigt men det ger en extra stadga och en fin smak. För att få den lite hala basiska känslan som är så typisk för Lutfisk så tillsätter vi nu lite, och här är det utrymme för individuella smakpreferenser, diskmedel. Mängden kan variera ifrån ytterst lite till en rejäl skvätt, men det skall vara en neutralt smaksatt sort, alltså ingen citronsmak. Provsmaka innan så att du vet att du gillar den. Lägg en bit tjärad stanniol i botten på en fyrkantig form för att kompensera bristen på fiskskinn och stjälp försiktigt ut geléet i denna. Nu klipper du fiskelinan i ca 3-4 cm längder och sticker ner i en dubbel rad längs mitten. Häll nu rikligt med vit sås över och snåla inte på pepparen som du med en liten sked sprider över din ”fisk”. Voilà!

Tips: för den pedantiske tillagaren av denna rätt vill vi berätta att lut förr gjordes på ren björkaska som under omrörning tillsatts uppvärmt vatten. Genom att ersätta diskmedlet i receptet med lite av denna lut så får rätten den autenticitet som den förtjänar.


Det finns mer om ni tycker den är kul. Annars slipper ni.

Hälsningar Williamm.

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

JensSkoog  
#689490 Finns ju många i Sverige som tänker det är lite tråkigt att man
där värderar sina grannar i väst som lite dumma i huvudet, så
Sveriges Television ville göra en sak på det och visa att det var fel.

Dom skickade ut invitation till norrmänn och fyllde hela Nya
Ullevi med 75 000 gubbar med hemstickade tröjor och
norska flag på mössan.

Framför det här havet av norrmän fick första gubben frågan som
skulle bevisa att skallen inte var aldels tom:
"Hur mycket är 15 + 15?"
Gubben tänkte så svätten rann och svarade: "Tjugosju!".
"Fel," sa programledaren, men 74.999 röster på tribunerna vrålade:
"GE HONOM EN CHANS TILL!!!"
"Ok," sa programledaren, "hur mycket är 7 + 7?"
"Nio," svarade gubben, och programledaren drog sig i håret och
berättade att han åter igen hade svarat fel, men publiken vrålade än värre:
"EN CHANS TILL, EN CHANS TILL, EN CHANS TILL!!!"
"Ok, ok," sa programledaren. "Sista chans - hur mycket är två pluss två?"
Norrmannen vred på sig, suckade, reknade på fingrarna, tog av sig på
ena foten och reknade på torna, och svättade och rodnade innan han grep
mikrofonen och stottrade: "fy,fy,fyra"
Programledaren gapade, himlade med ögonen och öppnade käften, men
då vrålade dom 74.999 på tribunerna:
"EN CHANS TILL, EN CHANS TILL!!!"

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

Williamm  
#689574 Efter som ingen protesterat så kommer nu en till.

Fransk stubbe
Detta är en traditionell fransk jul och nyårsdessert.
Se till att ta en riktigt fin stubbe av ädelträ, gärna bok som efter korrekt lagring får en konsistens som lämpar sig för att äta med sked. En del bygger en stubbe av choklad, nougat och socker för att fylla med kastanjekräm men vi tar det bokstavligt och gräver ner vår stubbe i fuktig jord och låter den fyllas med det som vanligtvis fyller en stubbe: svampar, skalbaggar, myror, insektslarver mm. när den fått rätt konsistens dvs. låter sig gröpas ur med en stor sked. Så skakar vi ur alla insekter och gör ett mos av dem och blandar detta med det murkna träet och mandelmassa. Vi fyller vår stubbe med fyllningen och dekorerar med florsocker, små fåglar i spunnet papper och tomtar i marsipan. En effektfull servering med motorsåg och dämpad belysning är kanske logisk men risken för bensinångor i den subtila blandningen av jordsmaker, bittra toner från insekterna och den söta mandelmassan avhåller oss, till förmån för en stämningsfull servering med handsåg och uppläggning på djupa tallrikar alternativt små tråg i faner av björk eller cellofan. Varm mjölk som tillbehör är gott och tar också upp flera giftiga ämnen samt tungmetaller. Något att tänka på eftersom kanske inte alla ingredienser är biodynamiskt odlade.


Hälsningar Williamm.

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

Rotvältaren  
#690037 I samma ögonblick som Harald såg sin högerarm ringla genom luften insåg han att hans karriär som motorsågsjonglör var över...

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#690439 Kanske 4 månader för tidigt, men...

Fru Nilsson satt med sina väninnor den första april när hennes lilla dotter kom inrusande:
- Mamma, hembiträdet ligger med en främmande karl i sängen.
Det blev dödstyst och fru Nilsson störtar mot dörren. Då klappar den lilla händerna:
- April, april. Det var ingen främmande karl, det är bara pappa!

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#691495 En storbonde hade lagt märke till att alla hans anställda hade det
så festligt på sina lediga lördags kvällar.
Till slut frågade han va' som egentligen skedde på lördagskvällarna.
- Jo, nu skall du höra, sa drängen.
Det som sker är att flickorna får på sig en bindel för ögonen, klär av sig nakna och lägger sig i höet. Så tar vi och sätter på dem, och sen efteråt skall dom gissa vem som gjorde det.
- Det låter ju kul sa bonden. Jag tar med mig kärringen och blir med nästa lördag.
- Kärringen din har varit med hela tiden. Förra lördagen hade hon till och med 12 rätt!

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

Rotvältaren  
#691634 Harry kom till skogshuggarlägret djupt inne i skogarna. På kvällen i sovbaracken frågade förmannen Harry om han ville vara med på ett parti poker
- Vi spelar alltid poker på torsdagar
- Nja svarade Harry. Jag är inte så intresserad av poker.
- Nä okej men imorgon är det fredag och då delar vi på en dunk hembränt, häng på vetja!
- Jag är nog inte så mycket för att dricka....
- Okej men på lördag blir det livat för då kommer det några glädjeflickor, de kommer alltid på lördagar.
- Nja, är nog inte så intresserad...
- Å fan. Säg mig, är du bög?
- Nej det är jag inte.
- Å fan.....då kommer du inte att gilla söndagar, måndagar, tisdagar eller onsdagar heller då....

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).