Skojigt/Galet

bästa historien

3631 inlägg 998971 visningar 154 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: bästa historien

Fredrik Reuter  
#515020
jannee skrev:Är det historier eller dösnack vi ska hålla oss till?


Historier helt klart, men en sak innan vi fortsätter med detta:

Som skrivits i kategorin så tillåts lite mer i denna tråd, helt enkelt för att det är historier. Men det finns en ganska skarp linje mellan den harmlösa anspelningen (som en historia oftast baseras på) och det uppenbara "råa" och grova.

Sedan kan vi inte kalla Skogsforum för ett slutet sällskap, det är inte som att dra en rå historia för sju jobbarpolare i kafferummet, mer som att skrika ut en historia i kön på Coop en fredagseftermiddag, ja, ni förstår.

För att kunna tillgodose så många som möjligt så har vi därför valt att de historier med råare karaktär ska ligga i en så kallad spoiler. Grova könsord och liknande passar inte ens i en spoiler.

Känner, kanske främst du Jannee, att det är en historia på gränsen, ja, lägg då den i en spoilertagg:

Kod: Markera allt[spoiler]Här är fräckisen...[/spoiler]


Det finns en snabbknapp för denna tagg.

Är det någon som har problem med modereringen, ta kontakt med moderatorn i fråga eller mig direkt via PM. Det brukar sällan vara bra att vara förbannad på något någon gjort och raljera över det publikt.

Elmia
Avatar Fallback

Re: bästa historien

röjar kalle  
#515036 Moralens väktare kan ju läsa i alla fall ŕäcker att vara inloggad.Nä vi får visa ut smålänningen så vi slipper hans osedliga historier.Så man slipper att må dåligt. :wink:

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#515041 Och jag i min enfald trodde att det var VUXNA människor, och inte barn i förskoleåldern som höll till på detta forum.
Ack vad man bedrog sig :grin:
Kanske t.o.m. härliga bröst är för starkt för er skogstroll :?:

Två män går omkring på ett varuhus när de plötsligt krockar med sina kundvagnar.
Den ene säger:
- Ursäkta krocken, men jag letar efter min fru och såg inte dig.
- Jaså, vilket sammanträffande, svarar den andre. Jag letar också efter min fru.
- Jaha, jag kanske har sett henne, hur ser din fru ut?...
- Hon är lång och har långa slanka ben, mörkt långt hår, stora, härliga bröst och en fast, fin rumpa. Hur ser din fru ut?
- Äh, skit i henne, vi letar efter din...



Avatar Fallback

Re: bästa historien

tallen100  
#515042
jannee skrev:Och jag i min enfald trodde att det var VUXNA människor, och inte barn i förskoleåldern som höll till på detta forum.
Ack vad man bedrog sig :grin:



Det trodde jag också, men på senare tid har jag börjat ana att så inte är fallet. :grin:
Det är inte som det var för några år sedan, många har försvunnit och många är inte särskilt aktiva längre :???:
Men det är väl nya tider :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: bästa historien

Hema  
#515043 Det är alltid nya tider. 🙂

Avatar Fallback

Re: bästa historien

tallen100  
#515057 Varning alla med ljus hårfärg :d

Senast redigerad av tallen100 tor 14 jun 2018, 19:01, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: bästa historien

Robertberg  
#515058
jannee skrev:Och jag i min enfald trodde att det var VUXNA människor, och inte barn i förskoleåldern som höll till på detta forum.
Ack vad man bedrog sig :grin:


Jag är helt enig! 👍👍

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#515160 Dagens Sverige i "kort" sammanfattning :mrgreen:


TILL ALLA ANSTÄLLDA

Det är med stor glädje jag informerar er att företagets årliga midsommarfest ska firas med utegrillning vid Badplatsen den 22/6.
Vi arrangerar med bord och stolar, utebar, salladsbuffé och en tvåmansorkester kommer att spela mysiga sommarsånger under aftonen.
Ni kan se fram emot att möta vår VD som kommer att vara lekledare och även ansvara för att midsommarstången kläs.
Ni får gärna ta med egen snaps – företaget står för fritt vin, öl och alkoholfritt!
Jag önskar er och era familjer en härlig midsommar!
Tina Johansson
Ansvarig för personalfrågor
**********************************************************************
TILL ALLA ANSTÄLLDA Utg 2
Det var inte alls meningen att gårdagens meddelande skulle isolera våra icke-svenska kollegor.
Med tanke på att vårt midsommarfirande grundar sig på ogudaktig asatro, så har vi beslutat oss för att kalla vårt möte ”våravslutning”.
Som en följd av detta kommer det varken att finnas en majstång eller sjungas några snapsvisor.
Jag önskar er och era familjer en trevlig tid.
Tina Johansson
Ansvarig för personalfrågor
******************************************************************
TILL ALLA ANSTÄLLDA Utg 3
Efter påstötningar från en medlem i Anonyma Alkoholister kommer vi att ha ett ”torrt” bord.
Det kommer därför endast att serveras alkoholfritt vin och lättöl till buffen.
Med tanke på de löneförhandlingar som just genomförts har facket lagt in en intervention om medtagande av egen snaps.
De anser det vara ett hån mot de lägst avlönade medarbetarna att känna sig tvingade till att ta med egen snaps. Därför kommer det att vara förbjudet att ta med sig egen starksprit.
Tina Johansson
Ansvarig för personalforskning
***********************************************************
TILL ALLA ANSTÄLLDA utg 4
För att tillfredsställa alla avdelningens medlemmar i ”Weight Watchers” kommer vi att ställa att bord ett stycke från grillen.
Dessutom kommer en mobil toalett att ställas ut för de två som väntar barn.
Jag har beslutat att bögar får sitta bredvid varandra. Lesbiska kvinnor behöver dock inte sitta bredvid bögarna, utan får ett bord för sig själva.
Självklart får bögarna ett blomsterarrangemang på sitt bord!
Är ni nöjda nu?
Tina Johansson
Ansvarig för dårhuset
********************************************************************
TILL ALLA ANSTÄLLDA utg 5
Efter samtal med några medarbetare så kommer vi att skydda icke-rökare för rökare och placera rökar- respektive ickerökarbord i varsin ände av badplatsen.
Alternativt placeras rökarna i ett alldeles eget, tättslutande tält.
Som ett annat alternativ finns möjligheten att sätta alla icke-rökare i livräddningsbåten ute på sjön!
Tina Johansson
Ansvarig för förtryck av personal
*********************************************************************
TILL ALLA ANSTÄLLDA utg 6
Vegetarianer! Jag har bara väntat på er!
Jag struntar fullkomligt i om det passar er eller inte: Vi kommer att grilla!!!
Om ni vill får ni gärna flyga upp till månen för att den 22 juni kunna sitta så långt bort som möjligt från ”dödsgrillen”, som ni kallar det.
Njut av salladsbuffén och käka råa tomater! Förresten: Tomaterna har också känslor. De skriker när man skär dem, jag har hört det. Där fick ni!
Jag önskar er alla en urusel midsommar.
Slampan från tredje våningen

TILL ALLA idi*tER PÅ AVDELNINGEN
Frågan från miljövännerna om varför vi måste förbränna organiskt material och förstöra zonskiktet när vi grillar var droppen!
Jag fullkomligt skiter i er midsommar!!!
Gör va fan ni vill.
Sup er fulla och kola av!!!
Tok-Tina
*****************************************************************************

TILL ALLA ANSTÄLLDA
Jag är säker på att jag talar för oss alla när jag önskar och hoppas att Tina Johansson är på bättringsvägen.
Det skulle uppskattas mycket om ni hjälper till och skickar många ”krya på
dig”-kort till avd. 32, Psykologiska rehabiliteringen här i sta’n.
Ledningen har under tiden bestämt att det inte kommer att bli någon fest den 22 juni.
Ni får ledigt denna eftermiddag på företagets bekostnad.
Sture Sturesson
Tillförordnad ansvarig för personalfrågor.

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

totte  
#515177 Tidsandan i ett nötskal! :lol:

Avatar Fallback

Re: bästa historien

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#515186 Domaren: "Johansson ska tala sanning när han vittnar, mened kan ge upp till 2 års fängelse"
Johansson: "Herr Domare det kan bli ännu längre om jag talar sanning"

Avatar Fallback

Re: bästa historien

MDin  
#515276 Har du fått någon frukost????
Nä, inte en droppe!

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#515442 Jag plockade upp en liftare i går.
Han frågade hur jag vågade, han kunde ju vara en seriemördare!
Jag svarade att chansen att det skulle sitta två seriemördare i samma bil är minimal.
Han satt helt tyst resten av resan.



Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#516044 En orolig man kommer till polisstationen:
– Min fru är försvunnen
– Sedan när?
– I går morse
– Hur gammal är hon?...
– 43-44 år
– Hur lång är hon?
– 160-170 cm
– Kroppsform?
– Någonting mitt i mellan
– Ögonfärg?
– Brun, grön?! Något sådant!
– Hårfärg?
– Vet inte, hon ändrar det jämt
– Långhårig?
– Kommer inte ihåg, tror att hon klippte sig förra veckan
– Vad har hon på sig?
– Jeans eller kjol och linne tror jag
– Skor?
högklackat…nja… gympadojjor…näää kommer inte ihåg.
– Gick hon hemifrån?
– Nej körde bil
– Vad var det för bil?
– BMW 650i xDrive Gran Coupé, 449 hk, BMW Individual Helläder ‘Merino’ Champagne/svart, Sportstolar, Instegslister med BMW Individual skrift, LM Fälg V-eker 356 20″, Ej modellbeteckning, Individualfärg, M Aerodynamikpaket, BMW Individual – Aluminium Line Exteriör, Individual Högglans Shadowlinn, ett litet stenskott på framrutan sedan i förrgår ….. då börjar mannen gråta.
Polismannen tröstar honom: Var inte orolig, vi hittar din bil!

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#516098 OBS följande berättelser är menade som skämt och nu INGET förtal

*text raderad*

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

Kse  
#516111 Ja jag undrar hur det är ställt egentligen, vill du inte förstå forumets regler eller är det helt enkelt så illa att du inte förstår?

Det du nu är inne på är ren och skär rasism, skärp dig Jannee.

Jag låser tråden tills vidare.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).