Skojigt/Galet

små saker du stör dig på!

2894 inlägg 350441 visningar 138 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Avslutat-02  
#649873 Kanin är bra kött, ganska mört och magert.
Goda grytor eller grillbitar.. 👍

Elmia
Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

halvproffs  
#649902 Flera ton av virke ovanpå och 2st pallar med ved som tyngd över täckplåten men det räckte inte.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Bosse1  
#649921
halvproffs skrev:Flera ton av virke ovanpå och 2st pallar med ved som tyngd över täckplåten men det räckte inte.


Du får sälja den till SAS :mrgreen: :wink:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#649925
Bosse1 skrev:
halvproffs skrev:Flera ton av virke ovanpå och 2st pallar med ved som tyngd över täckplåten men det räckte inte.


Du får sälja den till SAS :mrgreen: :wink:

De var länge sen dom flög med propellerplan 🤣

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Avslutat-02  
#649928 Känner du ingen politiker? De kan oftast vara lite snedvridna, skulle passa perfekt.. 🤣 🤣

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

JensSkoog  
#650413 Att någon, vet inte vem, har snitslat ny stig genom skogen jag
jobbar i och även gjort en kavelbro över ett dike, utan att
fråga om tillstånd. :???:
1592170874_hvem_har_laga_loype_i_haugen.jpg

Tog bort snitslandet och drog undan bron, så får jag
möjligens höra från dom som gjort det. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#650539
JensSkoog skrev:Att någon, vet inte vem, har snitslat ny stig genom skogen jag
jobbar i och även gjort en kavelbro över ett dike, utan att
fråga om tillstånd. :???:
1592170874_hvem_har_laga_loype_i_haugen.jpg

Tog bort snitslandet och drog undan bron, så får jag
möjligens höra från dom som gjort det. :mrgreen:


Trist, kolla på dom lokala idrottsföreningarnas hemsidor / Facebooksidor så kanske dom skrivit om den nya leden dom jobbar på.
Kanske finns inlägg på Facebook snart där dom klagar på att någon förstört deras bro till den nya leden som dom lagt ner många ideella timmar på, och undrar vem det kan vara som är så dum och kan göra något så onödigt.

Sätt upp en åtelkamera på lämplig plats så ser du om det kommer någon som återställer bron, så kanske du hinner dit och kan fråga vad dom sysslar med...

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Avslutat-02  
#650541 När kunder kommer och säger att jag är omtalad på Facebook, och vill nu ha min hjälp med maskiner....

Vem tusan lägger upp information om mig på Facebook utan mitt tillstånd....det tycker jag inte om...att jag dessutom inte finns på Facebook gör inte saken bättre...

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

JensSkoog  
#650545
Zixten skrev:Trist, kolla på dom lokala idrottsföreningarnas hemsidor / Facebooksidor så kanske dom skrivit om den nya leden dom jobbar på.
Kanske finns inlägg på Facebook snart där dom klagar på att någon förstört deras bro till den nya leden som dom lagt ner många ideella timmar på, och undrar vem det kan vara som är så dum och kan göra något så onödigt.

Sätt upp en åtelkamera på lämplig plats så ser du om det kommer någon som återställer bron, så kanske du hinner dit och kan fråga vad dom sysslar med...

Har kollat hemsidor och frågat runt, men inte hittat något.
Är ju inte alls emot att folk använder skogen, men om dom ska
göra saker som det där, så får de fråga innan de gör det. :wink:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Bosse1  
#650547 Och snart kommer grafittigänget och målar träden i bjärta färger,allt annat än naturligt ej heller vackert.
Men vad gör man inte för bidragen =p~

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

halvproffs  
#650562
vinterrojarn skrev:När kunder kommer och säger att jag är omtalad på Facebook, och vill nu ha min hjälp med maskiner....

Vem tusan lägger upp information om mig på Facebook utan mitt tillstånd....det tycker jag inte om...att jag dessutom inte finns på Facebook gör inte saken bättre...


All reklam är bra reklam sägs det!

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Avslutat-02  
#650565 Det är roligt att folk kommer hit, men Facebook är jag ingen vän av. Varken för jobb eller att hänga på...

Detta gäller någon grupp, eller vad det kallas som tydligen hade nämnt mig, på frågor vart man kan få hjälp med sina maskiner mm.

Visst är reklam bra, och gratis även bättre,men jag är sådan att jag vill helst veta vad folk skriver för omdömen eller rekommendationer om mig... Framförallt vill jag ej bli skriven om på nätet.

Det är därför jag försökt ända in i det längsta att undvika att finnas på nätet med uppgifter om mig och min verksamhet.
Hellre genom bekanta än globalisering..
Allt blir inte bättre av att man gör reklam på internets sociala medier, eller digitala forum som jag hellre kallar dem.

Sociala är de inte för mig, då träffar man folk.
I dessa tider så är det bra och trevligt att man kan umgås på dessa istället för fysisk form, och därmed sprida covid19...

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

isteskog  
#650568 Ta det som gratisreklam vinterröjarn! Du kan ju inte påverka om någon skriver om din verksamhet vare sig du är med i Fb eller ej....... 😉

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Avslutat-02  
#650569 Nä det är korrekt..men jag kan ju isåfall se åtminstone vad som skrivs..

Jag är inte emot digitala medier eller digitala forum, utan att man bara antar att alla har dessa...
Allt handlar inte om denna globalisering som skett... det är inget att eftersträva.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Blivande snickare  
#650577 Nog borde du ju hinna klämma in några inlägg där också mellan varven :mrgreen:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).