Skojigt/Galet

små saker du stör dig på!

2928 inlägg 392260 visningar 137 följer Svara, dela mm...   

Re: små saker du stör dig på!

Nolltax AB  
#160570 Påse vid inköp/dexter.
Handlar oftast på lokala macken.
Halva avståndet gentemot bränna ned till byn.
Lite dyrare men som sagt, halva avståndet....
Veckohandla vore ju dumt, å singel är jag.
Oftast blir det groggvirke, nånting Findus, en kvällsblaska å kanske en köpfilm.
Taffligt? Javisst, men jag är de facto ungkarl å avser leva upp till det ryktet....
Åsså stegar man fram mot kassan, balanserar ett par varuting på ena armen.
Står stillsamt å väntar i kön med ett par varuting hängandes på en arm.
Åsså blir det min tur. Utbyter varor mot kontanter.
Å hon, den lilla bakom disken, tar för givet att jag, 115kilosklumpen, inte har kraft nog att ta ett steg vidare utan bärkasse....

-Du, behöver jag en bärkasse så handlar jag inte här. Då står jag i köpcentrat....

Elmia

elis  
#160581 Folk(?) på blocket som ska köpa men annonserar i Säljes :roll:
Eller värre, intressekoll... vad är det? Är det inte bara att annonsera! I Säljes förslagsvis.

Re: Å apropå störa sig på sak....

Nolltax AB  
#160584 Jag klassar mig som stamkund på systembolaget.
Jag redovisar näringsverksamhet.
Min revisor lär knappeliga acceptera ett kvitto från bolaget.
Man slinker in å köper loss en pava.
-Kvitto? -Till vad nytta då? Jag precis betalt har, jag vet redan vad pavan kostade.....

Å visst, jag vet. I kampen emot svarta affärer måste affärsidkare trycka fram kassakvitto.
Men systembolaget...? Hur ofta nasar dom svart sprit?

sikketNamn  
#160610 markägare som inte förstår att dagens maskiner är stora och tunga, även för gallring.

Användarvisningsbild

Kse  
elis skrev:Folk(?) på blocket som ska köpa men annonserar i Säljes :roll:
Eller värre, intressekoll... vad är det? Är det inte bara att annonsera! I Säljes förslagsvis.

Instämmer helt. Min granne hade sin bil ute på bocket med rubriken intressekoll.
Träffade på honom utepå gatan och frågade om han ska sälja bilen?
Nä då , det är bara en intressekoll :?:
Vadå?! Om nån ringer och vill köpa, är den inte till salu då eller vad?
Är det bara för att kolla hur många som suktar efter ens ovärderliga bil.

Tror jag skickar ett mail nästa gång jag ser en sån annons.
Hej jag är intresserad av din bil, men du kan vara lugn jag vill inte köpa.

Robertberg  
#160645 Intressekoll = Man kontrollerar om det finns någom som är dum nog att köpa ens pryl till överpris.

dexter  
#163266 Vuxna människor som inte kan stava/särskriver eller inte kan använder punkt, komma, utropstäcken rätt.
Är man ordblind så har man en anledning. Ingen är perfekt, men de är fan så jobbigt å läsa ett inlägg utan punkter.

TS

Naders  
#163272 Måttband som inte rullar in sig självt 😡

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#163280 Färgade glödlampor till blinkers, färgen släpper och då blir det anmärkning
på bilprovningen för att det lyser vitt om blinkers.
Lysande inkomster för lamptillverkare 😡
Fast det är väl sådant som kallas utveckling?

Användarvisningsbild

ananders  
#163283 Alla dessa rådjur, hjortar, älgar och vildsvin som ska upp på vägen och springa.

Har de senaste 4 månaderna kört på 2 rådjur och ett vildsvin men som väl är utan personskador.

Användarvisningsbild

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
dexter skrev:Vuxna människor som inte kan stava/särskriver eller inte kan använder punkt, komma, utropstäcken rätt.
Är man ordblind så har man en anledning. Ingen är perfekt, men de är fan så jobbigt å läsa ett inlägg utan punkter.

Är väl i så fall värre att läsa ett långt inlägg utan styckes indelning eller rad brytning... Bara en klump med massiv text...

dexter  
Zixten skrev:
dexter skrev:Vuxna människor som inte kan stava/särskriver eller inte kan använder punkt, komma, utropstäcken rätt.

Är väl i så fall värre att läsa ett långt inlägg utan styckes indelning eller rad brytning... Bara en klump med massiv text...

Helt rätt!

TS

elis  
#163292 Dessa f------ade timmer- och spånbilar som blåser mot en i 90 knyck med en slask- och sandtromb efter sig som fullständigt blöter och skitar ner gående :-(

Dessa f-----ade genare som alltid ska gena i kurvor och vägskäl. Hart när omöjligt att svänga in på mindre väg för där står ett pucko MIN sida med hakan hängandes på bröstet och ser ut som om det är jag som är i vägen :-(

Blivande snickare  
elis skrev:Dessa f-----ade genare som alltid ska gena i kurvor och vägskäl. Hart när omöjligt att svänga in på mindre väg för där står ett pucko MIN sida med hakan hängandes på bröstet och ser ut som om det är jag som är i vägen :-(

Det var nog den bästa beskrivningen jag läst på länge :lol:

TimmberJack  
#163308 Om man har en annons ute. O det efter ca 10 min ringer en o det första han/hon frågar!
Vad är sista priset kompis.TROR DOM ATT JAG ÄR KOMPIS MED ALLA ELLER?

Annons:
Farma LF8 Tour
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).