Skojigt/Galet

bästa historien

3638 inlägg 1010647 visningar 154 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#811481 Simon är duktigast i klassen men Eva tål inte honom och mobbar honom öppet.
Läraren ingriper slutligen och uppmanar Eva att sluta.
Tänk på att du senare i livet kanske kommer att behöva söka jobb hos det företag som Simon med all säkerhet kommer att starta!



Men Simon lägger sig i och säger: Jag har inga planer på att starta en bordell!

Elmia
Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#811675 Kyrkoherdens hälsoundersökning

Den 75-årige pensionerade kyrkoherden var på sin årliga hälsoundersökning. Alla tester kom tillbaka med normala resultat och doktorn gick igenom dem tillsammans med honom.
- Ja du Johan, allt ser bra ut fysiskt. Hur har du det mentalt och känslomässigt? Är du lugn och nöjd med dig själv. Och hur har du det med tron nuförtiden?
- Gud och jag har en väldigt fin relation. Han vet att jag ser dåligt nu för tiden, så han har fixat så att när jag går upp mitt i natten till toaletten så: Poff tänds ljuset, och när jag har kissat klart så: Poff slocknar det igen.
- Fantastiskt, det låter ju väldigt bra, sa doktorn.

Några dagar senare ringer doktorn till Johans fru:
- Goddag Anna. Johan har verkligt fina värden och verkar må bra på alla sätt. Anledningen till att jag ringer är hans relation till Gud. Är det verkligen sant att när han går upp för att göra sina behov på natten så Poff så tänds ljuset på toaletten och när han är klar så Poff släcks det igen?

Johans fru suckade:
- Den gamla token. Han har börjat pissa i kylskåpet igen...

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

svampbob  
#811784 The IRS suspected a fishing boat owner wasn't paying proper wages to his deckhand and sent an agent to investigate him.

IRS AUDITOR: "I need a list of your employees and how much you pay them."

BOAT OWNER: "Well, there's Clarence, my deck hand, he's been with me for 3 years. I pay him $1,000 a week plus free room and board.

Then there's the mentally challenged guy. He works about 18 hours every day and does about 90% of the work around here. He makes about $10 per week, pays his own room and board, and I buy him a bottle of Bacardi rum and a dozen beers every Saturday night so he can cope with life. He also gets to sleep with my wife occasionally."

IRS AUDITOR: "That's The guy I'm here here to talk to- The mentally challenged one."

BOAT OWNER: "That would be me. What would you like to know?"

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#811852 Stockholm 03.32
VIKTIGT MEDDELANDE TILL INVÅNARNA I STOCKHOLMS STAD.

Polisen i Stockholm har under natten låtit spärra av stora delar av staden sedan ett vitt pulver fallit från himmeln i natt.
Talesmän säger att största delen av staden är täckt.
Gator, torg och tak är fyllda med det centimetertjocka pulvret.
Allmänheten varnas för att gå ut och bör stanna inne.
Även dricksvattnet i kranarna bör undvikas att drickas då pulvret verkar att försvinna vid förhöjd temperatur och man ej kan garantera grundvattnets kvalité.
Brandbilar med färskvatten är utplacerade på strategiska ställen, vilka meddelas via radio Stockholm.
Skydda andningsorganen om ni måste hämta vatten.

I nuläget har polisen ingen aning vad pulvret innehåller mer än att det är kallt, formbart och övergår i vätskeform vid kroppsvärme. Fyra polismän har fört till sjukhus för undersökning efter närkontakt med pulvret.
Under förmiddagen väntas en undersökningsgrupp bestående av kemister och läkare i kem-skyddsdräkter bege sig in i det drabbade området för vidare undersökning.
Följ utvecklingen via lokalradion och stanna inne tills faran är avblåst!

Stockholm 11.23.
VIKTIGT MEDDELANDE TILL INVÅNARNA I STOCKHOLMS STAD.

Det vita pulvret som föll under natten visade sig efter en noggrann kemisk och bakteriologisk undersökning vara nysnö!
Ett fullt naturligt väderfenomen enligt SMHI.
Faran är över och avspärrningarna har hävts.

Avatar Fallback

Re: bästa historien

tallen100  
#811859 Då fick bärgarna en lugn dag åtminstonde...😂

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#813127 När en lastbilschaffis stannar för rött ljus glider en liten Nissan Micra upp jämsides med honom i den andra filen. Ur Micran hoppar en blondin, som springer runt till lastbilens förardörr och knackar på. Lastbilschaffisen vevar ned rutan och undrar vad som står på, och blondinen säger:

- Hej, jag heter Linda och din last håller på att läcka ut!!
Lastbilschaffisen struntar fullständigt i blondinen, men när han stannar vid nästa rödljus glider Micran upp jämsides igen. Blondinen hoppar ur, springer runt och knackar på förardörren. Lastbilschaffisen vevar åter ned fönstret, och blondinen utbrister igen:

- Hej igen, Linda här och din last håller på att läcka ut!!
Lastbilschaffisen skakar bara på huvudet och fortsätter nerför gatan. Vid det tredje rödljusstoppet händer samma sak igen. Andfådd hoppar blondinen ur Micran, springer runt och knackar hårt på förardörren. Lastbilschaffisen vevar ännu en gång ned fönstret, och blondinen säger på nytt:

- Hej, det var Linda här igen och din last håller på att läcka ut!!
Lastbilschaffisen tar sig för pannan, och när det blir grönt drar han på allt vad lastbilen förmår och hinner fram till nästa rödljus i god tid före Micran. Den här gången hoppar lastbilschaffisen ur och skyndar iväg för att möta den lilla Micran.

När den stannar knackar han på fönstret till förardörren, och när blondinen vevar ned rutan säger han:
- Hej, jag heter Bosse, det är mitten av januari och jag kör saltbilen!

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#813182 En kvinna med en bebis satt inne på läkarmottagningen.
De väntade på att läkaren skulle komma för att ge bebisen en undersökning.
Äntligen kom doktorn. Han undersökte bebisen noga.
Efteråt frågade han om barnet fick mat via nappflaska eller om bebisen blev ammad. Läkaren såg bekymrad ut.
- Hon blir ammad, svarade kvinnan.
- Okej, klä av dig på överkroppen, sade doktorn.
Hon följde hans instruktioner.
Läkaren klämde på hennes bröstvårtor. Han pressade, knådade, tryckte och undersökte dem noga.
Så sa han att hon kunde klä på sig igen.
- Det är inte konstigt att bebisen är underviktig. Du har inte någon mjölk.
- Det vet jag, sa hon. Jag är hennes mormor, min dotter jobbar men jag är glad att jag kom hit idag.

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#814032 Känsliga läsare varnas...😄

Ett par tog emot en 18-årig flicka som inneboende. Hon frågade om hon kunde bada men kvinnan i huset sa till henne att de inte hade något badrum men att hon kunde använda ett tennbadkar framför brasan i vardagsrummet.
”Måndag är den bästa kvällen när min man går ut och är med sina vänner på puben”, sa hon. Flickan gick med på att vänta med att bada till följande måndagskväll.
Efter att hennes man hade åkt till puben för att umgås med sina vänner och spela dart fyllde kvinnan badkaret och såg hur flickan klädde av sig. Hon blev förvånad över att se att hon inte hade något könshår och berättade det för sin man när han kom hem. Han trodde inte på henne, så hon sa: ”Nästa vecka lämnar jag en glipa i gardinerna så att du kan se själv.”
Följande måndag, medan flickan klädde av sig igen, frågade frun: ”Rakar du dig?”
”Nej,” svarade flickan. ”Jag har bara aldrig fått hårstrån där nere. Har du hårstrån?”
”Åh, ja,” svarade frun och hon visade upp sin håriga muff.
När flickan gått till sängs kom mannen hem och frun frågade: ”Såg du det?”
”Ja”, svarade han, ”men varför i helvete var du tvungen att visa henne din.”
”Varför inte?” sa hon. ”Du har sett allt tidigare.”
”Jag vet”, svarade han, ”men det hade inte grabbarna på puben!!”

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

JörgenO  
#814460 Hittade denna på Twitter, äckelmagade läsare varnas

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

halvproffs  
#814512 En sann historia nu. Frugan jobbar inom hemtjänsten och besökte en gammal man som hade råkat ut för vintetkräksjukan och hade spytt i sängen.
Fick ut gubben i duschen så han blev ren.
Täcket och lakanet åkte i tvättmaskin. Kom tillbaka några timmar senare för att kolla till gubben och ta ur tvätten.
Gubben funderade vart löständerna tagit vägen. Frugan hade inte en aning men när hon tömde tvättmaskin fanns där ett par nytvättade löständer. 😀

Avatar Fallback

Re: bästa historien

Tralsmo  
#814513 Halvproffs historia påminner mig om en annan sann historia.

Detta utspelades siig i början på 70tal.

Min mormor hadde löständer å ve ett tillfälle hadde hon virat in dom i papper å lagt på nattduksbordet.
Morfar hadde tagit de papperet å slängt in i köksspisen när den va igång.

Ja minns väldigt väl när mormor ringde hem till morsan å va alldeles förtvivlad.

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#814808 Ett äldre par firade sitt 60-års bröllopsdag. Paret, som älskade varandra sedan barndomen hade flyttat tillbaka till sin gamla stadsdel efter att de hade gått i pension. Hållande varandras händer promenerade de tillbaka till sin gamla skola. Skolan var inte låst, så de gick in och hittade det gamla skrivbordet som de hade delat, där Carl-Gustaf hade ristat in "Jag älskar dig Ann-Marie ❤"
På vägen hem föll en väska med pengar ur en Securitas bil, som landade precis vid deras fötter. Ann-Marie plockade snabbt upp väskan och hon visste inte säkert vad de skulle göra med den, så de tog den med sig hem. Väl hemma så räknade hon pengarna. En halvmiljon kronor!
Carl-Gustaf sa: "Vi måste lämna in det till polisen".
Ann-Marie sa: "Den som hittar, den får behålla."
Hon lade tillbaka pengarna i väskan och gömde den på vinden.
Nästa dag var två poliser i grannskapet och letade efter pengarna och de knackade på makarnas dörr. "Förlåt att vi tränger oss på, men hittade någon av er en väska som föll ut ur en Securitas bil igår?
Ann-Marie sa: "Nej, vi har inte hittat någon väska."
Carl-Gustaf sa: "Hon ljuger. Hon har gömt den på vinden."
Anne-Marie sa: "Tro inte på honom. Han är senil".
Poliserna vände sig till Carl-Gustaf och började ifrågasätta honom.
En av poliserna sa: "Berätta historian från början."
Carl-Gustaf började: "Tja, när Anne-Marie och jag gick hem från skolan igår ...."
Den första polisen vände sig till sin partner och sa: "Öh, vi drar nu!"

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#814810 Känner du igen dig ?

Ett par hade bara varit gifta i två veckor och mannen mycket förälskad, men kunde inte vänta med att gå ut på stan och festa med sina gamla kompisar.
Så, sade han till sin fru:
- Älskling, jag är strax tillbaka.
- Vart ska du gå, älskling? frågade hustrun.
- Jag går till baren, sötnos, svarade han. Jag ska ha en öl.
- Du vill ha en öl, min stora kärlek?
Hustrun öppnade dörren till kylskåpet och visade honom 25 olika sorters öl, varumärken från 12 olika länder: Tyskland, Holland, Japan, Indien, osv.
Mannen visste inte vad han ska göra, och det enda som han kunde komma på att säga var:
- Ja, ... men på en bar. . .. Du vet ... de har iskalla öl i frostade glas ...
Han fick inte avsluta meningen , eftersom hustrun avbröt honom genom att säga:
- Du vill ha en iskall öl? I frostat glas?
Hon tog ett stort, frostat ölglas ur frysen, så kall att hon fick frossa bara hålla det .
Maken som ser lite blek ut, sa:
- Ja, min ros, men i baren de har de smårätter som är riktigt läckra ... Jag kommer inte att vara borta länge. Jag är strax tillbaka. Jag lovar. OK ?
- Du vill ha smårätter?
Hon öppnade ugnen och tog ut 3 olika smårätter: Kycklingvingar, fyllda svampar och små pastejer .
- Men min söta älskling ... i baren .... du vet att det finns svordomar, fula ord och alla som ...
- Du vill ha fula ord? LYSSNA NOGA DIN HÖNSHJÄRNA! SÄTT DIG NER PÅ DITT FETA ARSLE OCH HÅLL KÄFTEN. DRICK DITT FÖRBANNADE ISKALLA ÖL UR DET JÄVLA FROSTADE GLASET OCH ÄT DINA SATANS SMÅRÄTTER!!!! DIN GIFTA RÖV SKA INTE PÅ NÅGON FÖRBANNAD BAR! DEN SKITEN ÄR ÖVER FÖR DIN DEL, FATTAR DU, DUMSKALLE? "
... och så levde de lyckliga i alla sina dagar ...

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

anersimyra  
#815226 I dag sprack mina huggarbrallor med ett tydligt ”ritschande” ljud, trodde jag..🤔 det visade sig dock att jag fått kåda i röven som klistrat fast brallorna så till den milda grad att ljudet härrörde från en större mängd rövhår som röcks upp med rötterna..😧

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#815227
anersimyra skrev:I dag sprack mina huggarbrallor med ett tydligt ”ritschande” ljud, trodde jag..🤔 det visade sig dock att jag fått kåda i röven som klistrat fast brallorna så till den milda grad att ljudet härrörde från en större mängd rövhår som röcks upp med rötterna..😧

Ja, jisses vilken röv(ar)historia, du drog idag, Anersimyra! 😎
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).