sön 11 jun 2017, 18:10#459169
Flu skrev:Låter avancerat och tidskrävande hallingland. Men säkert lärorikt och kul
Tja, jag tycker inte att det är så avancerat, men visst, tid tar det. Det beror ju också på vad man vill ha. I mitt fall vill jag ha något enkelt jag själv råder över och jag vill att planen förändras allt eftersom jag jobbar i skogen. Hellre det än att den är vetenskapligt rätt vid en specifik tidpunkt. Min plan är inget annat än ett glorifierat excel ark med väldigt vanlig skogsdata av det enklaste slaget. Den ger dock, som sagt, en överblick och man kan enkelt se arbetsprioriteringar.
Jag knatar över mina ägor någon gång i månaden och då samlar man ju på sig informationen rätt snabbt om man vill. Tex, så är ju interceptmetoden enkel att använda för att få en fingervisning om boniteten för en avdelning. Matar man sakta men säkert in avdelningsinformation så har man snart en bra karta.
Kul är det - men det är ju också det mesta med att bruka skog!
Här är en öppen länk om man vill kika. Det är bara att sno om någon vill.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharingSlänger in två bilder också på vad den innehåller och vad man får ut.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto