Bioenergi

Elbilarna förfall

2201 inlägg 134275 visningar 33 följer Svara, dela mm...   

Re: Elbilarna förfall

tallen100  
#829821 Tänk att förr i tiden gjorde Volvo riktiga kvalitetsbilar som maskinellt var mer eller mindre outslitliga, men det var då det.

Alvarsson  
#829822 Och sålde mycket färre bilar, tyvärr tror jag Volvo ligger efter i elbilsracet. Du får hänga med Tallen 100 om några år säljs det bara elbilar, alternativt förbränningsmotorn med syntetiskt bränsle. Allt till en bättre värld.
Senast redigerad av Alvarsson mån 29 jan 2024, 19:29, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
tallen100 skrev:Tänk att förr i tiden gjorde Volvo riktiga kvalitetsbilar som maskinellt var mer eller mindre outslitliga, men det var då det.

Ja på den gamla goda tiden kunde de det där med bilar!

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:Och sålde mycket färre bilar, tyvärr tror jag Volvo ligger efter i elbilsracet.

Och trots "mycket färre" sålde de ändå fler än konkurrenterna. Men det var på den gamla goda tiden när de kunde göra riktigt bra bilar.

tallen100  
Alvarsson skrev:Och sålde mycket färre bilar, tyvärr tror jag Volvo ligger efter i elbilsracet. Du får hänga med Tallen 100 om några år säljs det bara elbilar, alternativt förbränningsmotorn med syntetiskt bränsle. Allt till en bättre värld.

Volvo kan hädanefter kvitta.
Dom kan vid laddarna sitta.
Torde nog nu gjort bort sej totalt.
Nu blir intresset tämligen svalt.
Andra märken köpare borde hitta.
Senast redigerad av tallen100 tis 30 jan 2024, 00:05, redigerad totalt 1 gång.

tallen100  
#829841 Finns dom som inte är lika dumma och tänker lite längre näsan räcker 👍

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 2Eux3V2iMw

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
tallen100 skrev:Finns dom som inte är lika dumma och tänker lite längre näsan räcker 👍

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 2Eux3V2iMw

Det är nog inte bara BMW som inser att ett försäljningsförbud mot bensin och diesel kan komma att ändras och det kanske inom en snar framtid.
Transportsektorn, jordbruket och industrin behöver maskiner som fungerar och för det finns i dagsläget ingen ersättande teknologi.

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#829865 Det är en paradox att går man framåt alltför försiktigt händer för lite och går man för fort så blir det också fel. Att etablera el på full bredd i bilflottorna kommer ta säkert 30-50 år visar det sig säkert till slut, men säger man det så händer ju inget nu. Ska man hålla tryck på förändringar får man prata om 5-årsinkrement. Att en och samma biltillverkare ska ha fabriker med dubbla sortiment tillåter inte företagsekonomin så bra heller och i en övergångsperiod blir allt splittrat med olika tekniklösningar, prisbilder, ingen enhetlig standard för ens nåt så enkelt som elladdningen. Det ska vara elmånglare som tar 10 ggr upp på elmätarpriset in. Märkesunika laddkalarl, appar mm trots det bara är el. Ingen 98- eller 95-el. Vi konsumenter skulle faktiskt må bättre om det fanns en standard satt från början . En CEE-handske finns ju redan. Och elektroniken får dom sköta vid sidan om. En kollega som bor i Falun har en ny svindyr, tycker jag, audi laddhybrid (audi säljs i boränge). Snabbladdningen närmast bostaden är vw bilmetro i falun. Funkade inte. Sånt gynnar naturligtvis inte all elbilarna.
Sen ska det ju vara mer el söderut så då lär vi ladda på i de avslakade 400kV-linorna som går ut från Ringhals o Oskarshamn en generation till för barnens skull.
Vill inte Uniper så får man väl sätta in svensk beväpnad militär som vi gjorde med HDF och ubåtsritningarnas återerövring i nationens intresse. SAAB fick väl de dokumenten av staten. Ägande, stat och ansvar spelar faktiskt roll ibland och man ska inte lägga vissa saker i investerarnas händer.

Alvarsson  
#829877 Ny dieselskandal. Toyota långt efter i elbilsracet.'
https://carup.se/toyota-erkanner-diesel ... i-sverige/

#829882 Vad finns det för förslag på lösning på det?

Alvarsson  
#829883 Lösningen är att Toyota än mera kraftfullt satsar på elbilen.

#829893 Ring till Toyota och säg vad du tycker. Här på SF kommer det inte påverka dem. I synnerhet kommer ingen läsare här, tror jag, ta intryck av din länk.

Alvarsson  
#829894 Jag tror annorlunda, det är det som är det fina med yttrandefrihet, till visa ett förtret.

tallen100  
#829918 Toyota är bra bilar det 👍

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:Jag tror annorlunda, det är det som är det fina med yttrandefrihet, till visa ett förtret.

Är det därför du säger till andra att de skall hålla käften?
Alvarsson - Den Gröna omställningen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).