Kolla runt var det byggs nya fastigheter och fråga nån där.
Vedproducent skrev: Har provat några hundra m3 med mattor som ett litet test
stegmaster skrev:Vedproducent skrev: Har provat några hundra m3 med mattor som ett litet test
Såg ju fint ut.
Har du gjordt dom själv??
Hva er volumet på dom???
Och konklusjonen av "testet" så langt er???
Cat554 skrev:Matter type P091 som vi har i Norge er 2x5 meter, så da blir diameteren ca 1,6 meter.
vedförsäljan skrev:Byggmax har för 299:- med måtten 4,85*2.25. så då kanske det blir cirka fyra kbm
Cat554 skrev:Det blir sterkere matter om en surrer inn endene på trådene rundt ytterste tråd i matten. Jeg borrer et 4 mm hull i kanten på en flattstålbit til verktøy for dette. En del jobb, men har hatt dunkene i 12-14 år nå, så det er verd å gjøre litt jobb på.
Jeg snekrer selv paller på 1,6x1,6 meter av 2"x6". Matter type P091 som vi har i Norge er 2x5 meter, så da blir diameteren ca 1,6 meter.
Dunken plasseres med åpningen samme vei som pallegaflene kan stikkes i, og surres med ståltråd i hver annen rute (Prøvde med buntestrips-ikke gjør det)
Dunkene plasseres på pallegaflene med åpningen framover og pallen surres til gaffelrammen med en lastsurring. Klipp opp ståltråden som lukker dunken over fordonet du vil tømme i, unntatt den øverste. Den skal sitte igjen. Tipp så forsiktig, rist litt osv. med pallegaffelen, og de tømmes greit oppi hengeren til den som kommer for å hente.
Mattene fester jeg til pallene med stykker av hullbånd og treskruer, -6 stk fordelt på 3/4 av sirkelen, slik at 1/4 på den kanten jeg skal åpne er fri.
OH