Bioenergi

Elbilarna förfall

2057 inlägg 113039 visningar 33 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Elbilarna förfall

r93  
#828962 Sant, men E-bränslet som är under utveckling av Porsche och även Honda har vad jag förstår liknande egenskaper som vanlig soppa, precis som etanolen, så det eventuella ansvaret ligger nog hos föraren vad denne tankar, precis som det är nu när du kan köpa en dodge ram etanolbil med låg skatt, vad du tankar i den kvittar.

Hur eller hur så har ytterst få biltillverkare lagt alla ägg i samma korg som Volvo gjort.

Användarvisningsbild

Re: Elbilarna förfall

Vedproducent  
#828963
r93 skrev:Sant, men E-bränslet som är under utveckling av Porsche och även Honda har vad jag förstår liknande egenskaper som vanlig soppa, precis som etanolen, så det eventuella ansvaret ligger nog hos föraren vad denne tankar, precis som det är nu när du kan köpa en dodge ram etanolbil med låg skatt, vad du tankar i den kvittar.

Hur eller hur så har ytterst få biltillverkare lagt alla ägg i samma korg som Volvo gjort.

Sant och det kan ju bli färgat bränsle eller något. Med kännbara straff men jag spekulerar bara.

Avatar Fallback

Re: Elbilarna förfall

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#828984 På Nordirland finns färgad diesel så på Irland står polisen i kontroller och kör ner en sond med ”lackmuspapper” så att reglerna följs. Det ser man då och då.

Användarvisningsbild

Re: Elbilarna förfall

svampbob  
#829009 Nu är det illa. Tesla får in pengar via en engångs skattelättnad men intäkterna från verksamheten minskar med 47%. Hur kan det gå så snabbt utför?

Jag jobbade med en Tesla fanatiker för drygt 10 år sedan och jag minns att han triumferande berättade att nu har Tesla utlovat en 25 k$ bil. Nu lovar man det igen.

Att Hertz som garanterat kan räkna och har koll på sina siffror backar bort från elbilar pga kostnaderna är väldigt belysande.


For the fourth quarter, Tesla’s net income more than doubled to $7.9 billion, largely due to a one-time tax benefit. But the company’s income from operations was down 47% from the prior-year period, and its fourth-quarter revenue came in shy of analysts’ expectations.

https://www.wsj.com/business/autos/tesl ... kt6zg&s=09

Avatar Fallback

Re: Elbilarna förfall

Alvarsson  
#829014 Nu håller du dig inte till sanningen igen. Att intäkterna minskar med 47% är ju ren lögn.

Användarvisningsbild

Re: Elbilarna förfall

Rotvältaren  
#829018
Alvarsson skrev:Nu håller du dig inte till sanningen igen. Att intäkterna minskar med 47% är ju ren lögn.


Om du anser det så kanske du kan länka de korrekta siffrorna?

Avatar Fallback

Re: Elbilarna förfall

Alvarsson  
Användarvisningsbild

Re: Elbilarna förfall

Rotvältaren  
#829024 Jodå....
https://www.folkbladet.nu/2024-01-24/te ... i-ar-bfa4c

Avatar Fallback

Re: Elbilarna förfall

Alvarsson  
#829031 Vadå jodå? Om du läser teslas resultatrapport så ser du att Tesla har en kraftig intäktsökning under 2023.

Användarvisningsbild

Re: Elbilarna förfall

svampbob  
#829034
Alvarsson skrev:Nu håller du dig inte till sanningen igen. Att intäkterna minskar med 47% är ju ren lögn.


...
Senast redigerad av Fredrik Reuter tor 25 jan 2024, 12:28, redigerad totalt 1 gång. Anledning: Tagit bort olämplig text om annan medlem.

Användarvisningsbild

Re: Elbilarna förfall

svampbob  
#829038
svampbob skrev:
Alvarsson skrev:Nu håller du dig inte till sanningen igen. Att intäkterna minskar med 47% är ju ren lögn.


...


Att han som vanligt inte förstår innebörden i löpande text är vi van vid.

Användarvisningsbild

Re: Elbilarna förfall

svampbob  
#829041 Borde inte SF stävja inlägg från medlemmar som ständigt sprider halvsanningar och lögner.

Det blir mer och mer av foliehattar och mindre och mindre med skog och vetenskap.

Avatar Fallback

Re: Elbilarna förfall

tallen100  
#829043
svampbob skrev:Borde inte SF stävja inlägg från medlemmar som ständigt sprider halvsanningar och lögner.

Det blir mer och mer av foliehattar och mindre och mindre med skog och vetenskap.

Väl talat 👍

Användarvisningsbild

Re: Elbilarna förfall

Fredrik Reuter  
#829044
svampbob skrev:Borde inte SF stävja inlägg från medlemmar som ständigt sprider halvsanningar och lögner.

Det blir mer och mer av foliehattar och mindre och mindre med skog och vetenskap.


Kort och gott: Vi följer våra regler, och personangrepp är inte okej. När det gäller inlägg som kan uppfattas som felaktiga, litar vi på att våra medlemmar själva tar itu med detta i diskussionerna. Det är genom att motbevisa felaktigheter som vi bygger en stark och informerad gemenskap.

Användarvisningsbild

Re: Elbilarna förfall

laguma  
#829045
svampbob skrev:Borde inte SF stävja inlägg från medlemmar som ständigt sprider halvsanningar och lögner.

Det blir mer och mer av foliehattar och mindre och mindre med skog och vetenskap.


Det håller jag med om, men säg. Vilket forum skulle du i så fall söka dig till?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).