Bioenergi

Elbilarna förfall

2088 inlägg 115280 visningar 33 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Elbilarna förfall

Ove Lindberg  
#853524 Hejsan Alvarsson. Du påminner mer och mer om järnvägen mellan Kiruna o Narvik, dvs enkelspårig.
Mvh

Avatar Fallback

Re: Elbilarna förfall

Alvarsson  
#853527 Och du orkar inte har inte förmågan att diskutera sak.

Användarvisningsbild

Re: Elbilarna förfall

simonarvestrand  
#853533
Alvarsson skrev:Jag trodde faktiskt i min enfald att du förstod att dessa fabulösa subventioner kraftigt påverkar priset och därmed efterfrågan.

Det är ju ständigt så när du gör dina inlägg, nån random artikel och sen är det snack om subventioner eller nått annat random men sen finns noll fakta möjligtvis nått nån skrivit i en tidning som är så långt från riktig fakta man kan komma och i många fall ren bullshit.
varför håller du på ?

Avatar Fallback

Re: Elbilarna förfall

Alvarsson  
#853535 Det är expertorganet IMF som räknat fram dessa fabulösa subventioner. Vilka källor använder du?

Användarvisningsbild

Re: Elbilarna förfall

simonarvestrand  
#853537
Alvarsson skrev:Det är expertorganet IMF som räknat fram dessa fabulösa subventioner. Vilka källor använder du?


Jag vill gärna läsa det , så ta gärna fram det .

Jag brukar använda källor och skriver jag nått i nån tråd någonstans som talar om stora subventioner eller liknande så länkar jag till
källan så den som frågar kan läsa och ta ställning själv inte berättar att det är förbundet med experter som sagt det.

Användarvisningsbild

Re: Elbilarna förfall

Rotvältaren  
#853538
Alvarsson skrev:Det är expertorganet IMF som räknat fram dessa fabulösa subventioner. Vilka källor använder du?


Så det är aktivisterna på IMF som räknat fram vilka "fabulösa subventioner" de tyska bilägarna erhåller? Men du kan likväl inte redogöra för dessa siffror men hävdar med en dåres envishet att det är dessa subventioner som gör att tyska köpare väljer bort elbilarna.

Nu har du skrivit en radda tramsinlägg igen så dags att länka till artikeln som redogör korrekt fakta.
https://www.energinyheter.se/20240806/3 ... g-i-europa

Avatar Fallback

Re: Elbilarna förfall

Alvarsson  
#853542 Är du läskunnig så kan du se fakta i rapporten från IMF. Och det är klart att dessa enorma subventioner påverkar efterfrågan på fossildrivna bilar. Utan dessa subventioner skulle de fossildrivna bilarna rasa.

Användarvisningsbild

Re: Elbilarna förfall

Rotvältaren  
#853544
Alvarsson skrev:Är du läskunnig så kan du se fakta i rapporten från IMF. Och det är klart att dessa enorma subventioner påverkar efterfrågan på fossildrivna bilar. Utan dessa subventioner skulle de fossildrivna bilarna rasa.


Du kan alltså inte redogöra för subventionerna de tyska bilägarna erhåller från tyska staten och väljer istället att skriva tramsinlägg.

Avatar Fallback

Re: Elbilarna förfall

Alvarsson  
#853546 Jo min källa är expertorganet IMF.

Användarvisningsbild

Re: Elbilarna förfall

Rotvältaren  
#853550 Du kan alltså inte redogöra för subventionerna de tyska bilägarna erhåller från tyska staten och väljer istället att skriva tramsinlägg.

Avatar Fallback

Re: Elbilarna förfall

jannee  
#853551 Ni ska inta alltid tro på vad som skrivs i olika tidningar.
I någon tidning står att elbilsförsäljningen minskar i Tyskland, men går bra i Norge och Sverige.
Sanningen är dock den att elbilsförsäljningen går dåligt även i Sverige, minskat med tvåsiffriga procentenheter.
Sanningen är också att länderna på olika sätt HELA tiden subventionerar ägandet av en elbil, ändå går det trögt.
Enda sättet att få igång elbilsförsäljningen är att TVINGA kunderna att köpa en elbil annars sägs alla deras lån upp till betalning. 😀

Avatar Fallback

Re: Elbilarna förfall

aho  
#853561 Enligt IMF så förekommer det ingen omfattande subvention av fordonsbränsle i Tyskland, dessa siffror är för 2022. Bensin är till exempel helt osubventionerat.

Man skulle kunna ta ut mer skatt på dieseln i Tyskland för att täcka "vehicle externatilies", men de är stort detsamma oavsett vilka bränsle man kör på om man inte får ner vägslitage, olyckor och köbildning.

Däremot subventionerade man naturgasen kraftigt 2022, det fanns goda skäl till det och naturgas används knappast i fordon.

Användarvisningsbild

Re: Elbilarna förfall

simonarvestrand  
#853563
Alvarsson skrev:Jo min källa är expertorganet IMF.


Har du pratat med nån i reception som är källan eller kan du länka till nått?

Tänk va fint om man kunde stå inför folk och bara säga att min källa är blablabla och alla skulle tycka att allt är bra och pålitligt.
i den riktiga världen så behöver man visa sina källor.

Användarvisningsbild

Re: Elbilarna förfall

Ove Lindberg  
#853564
Alvarsson skrev:Och du orkar inte har inte förmågan att diskutera sak.

Användarvisningsbild

Re: Elbilarna förfall

Ove Lindberg  
#853566 Ok Alvarsson. Vi har olika åsikter, o jag är inte köpt av vindkraftverk. Om jag köper ny motionscykel nu får jag med uppladdningsbart batteri för att cykla på den så mitt behov av hushållstöm räcker till nästa år?
Mvh

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).