Bioenergi

Elbilarna förfall

2219 inlägg 135209 visningar 33 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Elbilarna förfall

Rotvältaren  
#853493 Tyska köpare undviker elbilar

https://www.energinyheter.se/20240806/3 ... g-i-europa

Alvarsson  
#853499 Ja de slåss mot fabulösa subventioner på det fossila bränslet.

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:Ja de slåss mot fabulösa subventioner på det fossila bränslet.

Och i vanlig ordning fabulerar du ihop egna förklaringsmodeller utan verklighetsförankring. Läser man dock artikeln får man de verkliga, faktabaserade förklaringarna. De subventioner som betalats ut för elbilarna och genom leasingavtal gjort att begagnade bilar har skyhögt restvärde har inget med subventioner till det fossila bränslet att göra.

Alvarsson  
#853502 Det är klart att det har, skulle dessa fabulösa subventioner av det fossila bränslet upphöra skulle incitamentet för att köpa elbil kraftigt öka, det förstår nästan ALLA!

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:Det är klart att det har, skulle dessa fabulösa subventioner av det fossila bränslet upphöra skulle incitamentet för att köpa elbil kraftigt öka, det förstår nästan ALLA!

Sluta fjanta dig. Vilka fabulösa subventioner betalar Tyskland ut till det fossila fordonsbränslet?

Alvarsson  
#853504 Mycket stora det framgår av rapport från IMF.

Användarvisningsbild

Ove Lindberg  
#853505 Alvarsson du fabulerar ganska lika som Centerledaren gjorde nyss i lördagsintervjun Srp1
Mvh

Alvarsson  
#853507 Det vore intressant om du hade förmågan att diskutera i sak.

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:Mycket stora det framgår av rapport från IMF.

Står inte ett ord om "fabulösa subventioner" i IMFs rapport så förklara eller bara sluta fjanta dig.
Och de som är intresserade av varför tyska köpare undviker elbilar kan läsa om det här:
https://www.energinyheter.se/20240806/3 ... g-i-europa

Alvarsson  
#853509 Jodå för de läskunniga så står det klart och tydligt. Utan dessa fabulösa subventioner skulle den fossila förbränningsmotorn närmast vore död

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:Jodå för de läskunniga så står det klart och tydligt. Utan dessa fabulösa subventioner skulle den fossila förbränningsmotorn närmast vore död

Du har ju tappat det helt. Men förklara gärna, hur har subventionerna för naturgas konkurrerat ut elbilarna? Eller subventionerna till lantbruket, hur har de slagit ut elbilshandeln?

Alvarsson  
#853511 Vill nog påstå att det är du som tappat det. Inte förstår att dessa fabulösa subventioner till det fossila bränslet inte påverkar efterfrågan. Det trodde jag i min enfald att du förstod.

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:Vill nog påstå att det är du som tappat det. Inte förstår att dessa fabulösa subventioner till det fossila bränslet inte påverkar efterfrågan. Det trodde jag i min enfald att du förstod.

Det är när man går på ditt trams som man tappat det. Du kan alltså inte redogöra för "de fabulösa" subventioner bilägare i Tyskaalnd erhåller för bränslet och istället gör du en skugghänvisning till IMF i tron att folk ska tro att subventioner för kol, olja och gas konkurrerar ut elbilshandeln.
Sprid ditt hittepå kring lägerelden istället för att skita ned forumet med det.

Alvarsson  
#853522 Jag trodde faktiskt i min enfald att du förstod att dessa fabulösa subventioner kraftigt påverkar priset och därmed efterfrågan.

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
#853523 Du kan alltså inte redogöra hur mycket dessa "fabulösa subventioner" som tyska bilägare erhåller är, istället väljer du att tjafsa.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).