Bioenergi

Efter prisrallyt: Lugnare vedmarknad väntas i vinter

18 inlägg 7604 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Efter prisrallyt: Lugnare vedmarknad väntas i vinter

Victor97  
mankan9999 skrev:Vedmarknaden i Småland är stendöd
Hur har ni övriga det?
Inte ett svar har två annonser på blocket Torr björkved I 40-literssäckar 75 kr st

Samma här i Småland i gränsen till västra götaland. 1.5 m3 säckar för 1500st. Kanske e lite för dyrt i nuläget men tkr knappt de känns värt o hålla på om det inte går få 1000kr kubiken

r93  
#825723 Sydöstra Småland här, folk bunkrade ved förra året, jag säljer minimalt, bara till de närmsta, och dom har fortfarande ved sedan förra året.

Men det är ju två vintermånader kvar och när det är kallt och elen dyr då går det åt ved, så det kan nog bli ett uppsving framåt senvintern, dock så är blocket fullt med vedannonser, mellan 6-800 kronor kubiken för blandved.

Häromkring blev det lite som jag trodde, var och varannan gård köpte vedmaskin och sålde ved, så det är en överetablering helt enkelt.

80-90  
#825741 Jag har folk på telefon nästan varje dag som undrar på ved . Ingen minskning på efterfrågan här i v Värmland

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).