Bioenergi

Vedpriser 2022

165 inlägg 104183 visningar 41 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vedpriser 2022

Granstorp  
#761127
svampbob skrev:
Granstorp skrev:Hoppas tillverkarna av vedsäckar hinner ifatt sig inför kommande säsong, nu är dom slut var man än tittar....


Är det små säckarna som är slut? När jag skulle köpa 60 liters småsäckar i vår så fick jag leta länge men köpte till sist från Danmark och köpte så att det ska räcka i tre år.


Jag använder endast pallsäck 1000L från Espegard och dom verkar vara bristvara! Beställer oftast från Todd Timber och där var dom slut redan i höstas och det ser fortfarande dystert ut!

Användarvisningsbild

Re: Vedpriser 2022

Torparen1  
#765453 Om ni inte fått tag i säckar ännu så köpte jag här för en månad sedan. De hade på lager då.

http://www.vedsackar-goteborg.se/

Användarvisningsbild

Re: Vedpriser 2022

Vedproducent  
#765455 Har väntat på säckar ett par månader. Har haft så jag klarar mig men det börjar ta på dom. Beställt 40 literssäckar från Kellfri. I eftermiddags kom leveransbesked att nu kommer 3000 säckar på Onsdag. Så dom har nog fått in på lager nu. Dom sa faktiskt för ett par månader sen att dom trodde och hoppades på Augusti så det stämde ju som tur var. Har beställt dessa säckar från Kellfri tidigare och kanske slumpen men det är faktiskt dom bästa jag haft. Jämna och fina i storlek och snörena håller och sitter där. Men kanske bara tur vad vet jag.
Uppdaterar då jag kollade in Kellfris hemsida. Det står nu att säckarna finns i lager. Det gjorde det inte förut.

Användarvisningsbild

Re: Vedpriser 2022

Byron v2  
#767274 Jag köper på 2.5 meter. Björk/gran blandat. Mest björk. Fick hem 10 m3 för mycket förra året och sålde nu i februari 10 m3 för 450 kr m3.

Bor i hus i stan så var lite mycket att ha 24 kubik på bakgården.
Samma sak nu i våras. Tänker sälja från november 440 kr för varje säck. Utan kvitto osv.

Sett priser från allt mellan 350 pch 800 kr.

Avatar Fallback

Re: Vedpriser 2022

mini678  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#767287 1200 kr/1500 liter - torrgran - nära storstadsområde norr om stockholm.

Användarvisningsbild

Re: Vedpriser 2022

Patric-75  
#769884 Hej på er.

Jag brukar göra lite ved för eget bruk och ge bort till vänner (som bra gå bort present)
Men nu har så klart många börjat höra av sig och vill köpa.

Då jag inte har mer torr ved i Åre ställer jag frågan här.

Har någon ved inte allt får långt bort från Stockholm som är till salu?

Vänligen Patric

Användarvisningsbild

Re: Vedpriser 2022

tomteboss  
#769885 Södra Småland, västra Blekinge.
Vi har tagit 750 kr för löst i släp ca 1 kubik. och då har vi kört fram det med.

Användarvisningsbild

Re: Vedpriser 2022

FSAW  
#769886 Hej , Är det någon som producerar ved i storsäck och kan sälja hela lastbils eller trailer lass för export.
0707832057

Avatar Fallback

Re: Vedpriser 2022

Kandidatportalen  
#769890 Roslagen 1000 kr för blandad löv i storsäck på 1 kubikmeter. Hade stort lager men sålde slut hur snabbt som helst, folk åkte 10+ mil för att köpa.

Småsäckar 40 liter säljs för 100 kr stycket. Grannen tar 90 kr men då har han barr inblandat också.

Användarvisningsbild

Re: Vedpriser 2022

Pelleman  
#769894 Tar 100kr för 60literssäckar med blandved men det är nog dags att höja. Pellets har ju dubblats i pris och jag såg att vedkillen.se tar 169kr för 40lit björkved.

Avatar Fallback

Re: Vedpriser 2022

RISOTTO  
#769895 Torr björkved 35cm
1200kr/m3 stjälpt mått,
tippat på bilsläp alt. +leveranskostnad

Norra Skåne

Användarvisningsbild

Re: Vedpriser 2022

Henkeb  
#769897 Såg att OK i Funsäsdalen tar 139 kr för 40 liter björkved.

Avatar Fallback

Re: Vedpriser 2022

Kandidatportalen  
#769900
Henkeb skrev:Såg att OK i Funsäsdalen tar 139 kr för 40 liter björkved.


Ja priserna har gått upp rejält, bara att hänga på och ta ut vad som går! Vi ligger som sagt på 100 kr för våra.

Bauhaus har höjt inför säsongen och tar 129 kr. Byggmax låg på 99 kr men prisjusterade för någon vecka sedan och tar 119 kr nu.

Avatar Fallback

Re: Vedpriser 2022

r93  
#769902 Tack för uppdateringen!

Grabben har ju gjort ved i vinter som han vill sälja, är 50 liter i varje säck så jag hade tänkt 120:- säcken.

Användarvisningsbild

Re: Vedpriser 2022

JensSkoog  
#769905 Folk är ju tokiga just nu. :D
Körde några 60-liters säckar på slepet idag, och en gubbe kørde förbi mig, stannade
framföre mig mitt i vägen, kom ur bilen, och frågade vad jag skulle ha för
veden. Jag berättade att den inte var till salu, eftersom frun
behöver lite att elda med. annars blir hon sur. :wink:
"Ja, men jag ger dig 200 för säcken här i handen!" :-o

Skulle visst ha gjort dubbelt med ved i vår, men nu är det för sent :((

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).