Rundvirke

Vill köpa virke, vart vänder man sig?

2 inlägg 7872 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vill köpa virke, vart vänder man sig?

Viperia  
#714268 Hej,

Vill köpa virke både till egen ved men även för att såga till plank och annat skoj när tillfälle finns. Men vart skall man vända sig egentligen? Det rör sig om kanske 40-50 kubik om året och jag är intresserad av alla slags dimensioner och träslag. Det mesta går ju elda som ved om det inte är dugligt att såga till brädor eller reglar.

Kan köpa både som privatperson eller företag och vill självklart betala ett pris som är rimligt både för mig och säljaren av virket. Har haft lite kontakt med några lokala skogsägare och det går väl att få köpa några enstaka kubik här och där eller tom få vindfällen och annat men blir inga större volymer per år och det är svårt att garantera någon tillgång.

Jag bor i Trollhättan så det är ju bra om det är någorlunda i närheten iom transport osv. Tar gärna emot tips på hur man kommer i kontakt med någon för att få köpa lite. :)

Hoppas detta är en okej frågeställning.

Tack på förhand!



   TS
Treebula
Användarvisningsbild

Re: Vill köpa virke, vart vänder man sig?

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#719900 Är ju detta med att vilja släppa in nån i skogen. Skulle jag göra det så kräver jag motorsågskörkort samt ett kontrakt. Då kanske man slipper arbetsgivaransvar om det sker något.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).