mån 10 dec 2018, 16:14#537943halvproffs skrev:Vi säljer dessa 22*95 antikfoder för billiga 30:- +moms. Det blir 4204:- exkl moms. Total tid för frakt, stabbläggning och hyvling blir ca 2h.
4204:- minus180:- = 4024:- alltså 2000:- h.
Du kanske menar 30 kr / löpmeter i så fall är jag bra på att läsa........ tycker du inte ?
Däremot blir det fel i enheterna in i en beräkning så blir det fel i resultatet
Men då blir det ju ungefär 60 x 5,5 dvs 330 kr (ungefär 1670) per timme istället för 2000 om man antar att som jag trodde du inte får 26 utan tex bara 22. Vilket ju fortfarande är väldigt bra. Jag har aldrig velat påstå något annat. Bara att när jag räknade tyckte jag (vilket jag även skrev, tror) att det kanske blev svårt att få ut det utbytet. Blev det tydligare vad jag menar? Helt enkelt att det slår inte så himla mycket på förtjänsten.
Det är som sagt fortfarande väldans bra betalt.
Sen är bara jag personligen väldigt emot när man inte tar upp en hel del kostnader men samtidigt jämför mot någon som faktiskt gör det. Och även om kostanderna per planka är låg så ska ändå pengarna fram nån gång. Jag bara nämnde ett par saker som jag tyckte inte var med och som faktiskt kan innebära risker.
Men som jag sa, ju mer du kan förädla själv desto mer betalt får man.
Förövrigt tycker jag att 143 m x 30 kr / m = 143 x 30 = 4290 sedan minus dina 180 för frakt = 4 110 (och inte 4024) men jag kanske läser dåligt där med eller missar något
Allt ovan är skrivet med reservation för eventuella tyckfel.
Ibland måste man tänka utanför boxern...