Sågtimmer

Vida sänker priserna på timmer och kubb 2025-06-16

18 inlägg 8040 visningar 6 följer Svara, dela mm...  
Den här tråden har en sammanfattning på första sidan.
Användarvisningsbild

Re: Vida sänker priserna på timmer och kubb 2025-06-16

JANERIKA  
#885382Man ska passa sej för att sälja averkningsuppdrag eller åtminstone vara medveten om att senaste averknings säsongen har det blivit mycket massaved i sågverkens averkningar.Sen har dom ju som ni säger hemliga priser och blåser därmed kunderna.Nä stämpla rotpost och får ni inga bra bud låt skogen stå.
Mvh Janerika

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#885389Södras priser är publika.
Tror inte Vida betalar under det.
Sen att det apterar mera massaved, det tror jag alla gör beroende på
aktuell prisbild när det ska säljas vidare.

Användarvisningsbild

furen  
Avslutat-06 skrev:Jag har gått in i förhandling med prisförväntan på möjliga avverkningar i vinter på minst 2000 sek/fub på timmer, klentimmer 1500 sek/fub, Björktimmer/kubb 1300 sek/fub, barrmassaved 1000 sek/fub, Björk/Asp-massaved 950 sek/fub. Vi får se hur det går, gäller ett par tusen kubik men de kan även få stå på tillväxt om vi inte kommer överens. Många skogsägare tar in anbud, tips kan ju va att prova omvänt med att sätta priser, är det någon som är behov av mer råvara kan jag sälja till dessa priser?

Hur har det gått?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).