Verkstan

Starta en renovering, skaffa ett objekt.

788 inlägg 69367 visningar 29 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Starta en renovering, skaffa ett objekt.

Blivande snickare  
#647789
bmbamse skrev:Ettansmopeder.se verkar ha kolv: https://www.ettansmopeder.se/product/kolv-b-s-6 och kolvringar: https://www.ettansmopeder.se/product/kolvringssats-b-s-8 samt packningssats: https://www.ettansmopeder.se/product/packningssats-b-s-5.

Så jag tror det ska gå att få ihop den igen. Ska riva och se hur illa det är. 👍

Ettans verkar inte vara att rekomendera, finns en massa recensioner av folk som fått vänta ett halvt år på sina grejer eller inte ens fått dem.

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Starta en renovering, skaffa ett objekt.

Avslutat-02  
#647790 Tråkigt...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Starta en renovering, skaffa ett objekt.

bmbamse  
#647901 Då håller vi oss från ettans... Tackar för omtanken!!

Avatar Fallback

Re: Starta en renovering, skaffa ett objekt.

Avslutat-02  
#648358


Varför kommer alltid sådant här till mig?
Avskyr dessa maskiner...
Är nästan aldrig idé att skruva, för de är för billiga...
Denna går på full choke och utan choke, endast tomgång...gasar man så dör den...
Bytt bränsle så den får gå en stund nu så får vi se...ryker,,, så jag tror den är sotig i ljuddämparen..

   TS
Avatar Fallback

Re: Starta en renovering, skaffa ett objekt.

Blivande snickare  
#648369 Varför tar du ens emot dom då? :)

Avatar Fallback

Re: Starta en renovering, skaffa ett objekt.

Avslutat-02  
#648384
Blivande snickare skrev:Varför tar du ens emot dom då? :)


Det gör jag inte, men denna stod hemma på gården när jag kom hem igår efter att ha varit och handlat till grabbens födelsedagskalas på söndag...

Det är alltid så, dessa sattyg står här när man är borta, och dålig på att ge fan i grejerna är jag så jag lagar, blir förbannad när grejerna går och vet inte hur jag ska få betalt för alla timmar och delar ibland, så de blir oftast en summa i fickan.

Skulle jag ta fullt betalt så skulle det bli dyrare än att köpa nytt...och det vore det rätta för att bli av med grejerna, men då skulle jag säkert bli av med kunderna som lämnar in annat också...

Svår balansgång ibland...sedan vill man ju veta vad felet var också....

Du kommer väl ihåg myggdödaren? Samma sak där....visst ja han har ju ett elverk här också...
Helvete,,,vart gjorde jag av det....
🤔 🤔 😥 😥 😮

   TS
Användarvisningsbild

Re: Starta en renovering, skaffa ett objekt.

halvproffs  
#648393 Du får se det positiva i det 👍 Folk vet att du fixar det mesta till låg kostnad 🙂

Avatar Fallback

Re: Starta en renovering, skaffa ett objekt.

Palakangas  
#648394
halvproffs skrev:Du får se det positiva i det 👍 Folk vet att du fixar det mesta till låg kostnad 🙂

Samt att de blir nöjda. Synd det är långt dig dig.

Avatar Fallback

Re: Starta en renovering, skaffa ett objekt.

Avslutat-02  
#648396 Ja men det är väl därför mest troligt...
Men det är ju synd att man inte kan prata med mig om dessa innan man lämnar in bara...

Skruvar allt men jag vill ju veta vad det rör sig om, kan ju vara saker jag inte får fram grejer till... Eller som är direkt livsfarliga att ens försöka sig på...

   TS
Avatar Fallback

Re: Starta en renovering, skaffa ett objekt.

Avslutat-02  
#648408 Nu går skrotet igen..
Tog bortlite vatten ur bränslet och lite service, så gick den igen.... 👍

   TS
Användarvisningsbild

Re: Starta en renovering, skaffa ett objekt.

Rotvältaren  
#648474
Har fixat ett antal Partner Colibri grästrimmers jag plockat hem när jag jobbat på metallåtervinningen. Man brukar få en fullt fungerande av att plocka delar från 2-3 skrotade. Vanligaste orsaken till att de är trasiga är att folk använder dem som röjsågar. De är gjorda för att trimma kanten på gräsmattan, ingenting annat. Oftast är trimmerhuvudet eller riggröret totalsabbat men motorerna går oftast felfritt, lite justering på knasaren så blir de pigga som brandlarm. Jag brukar borra ett litet hål uppe på riggröret så att jag kan droppa i lite smörjolja, vet inte om det gör nytta men skadar knappast. Har ett par stycken startklara liggande på strategiska ställen här hemma, lat som man är vill man ju inte gå i onödan och släpa på tung utrustning.... 🙂

Avatar Fallback

Re: Starta en renovering, skaffa ett objekt.

Avslutat-02  
#648486 Börja inte räkna på dessa då blir man bara trött...

Å andra sidan hur jävla trött blir man inte av frugans projekt?

Tydligen så ska vi (jag) bygga en egen uteplats..
Börjar med ett partytält,,,typ...vete tusan hur hon tänkt..sedan de där tunga glaspartierna som hon släpade hem....på sidorna...

😥 😥 😥 😥 😥
Ska fixa något tak imorgon.... 🤔 🤔 🤔

   TS
Avatar Fallback

Re: Starta en renovering, skaffa ett objekt.

Avslutat-02  
#648544 Är det någon som är intresserad av att se renovering av en Jonsered rs45- en Hva 244rx?

En Jonsered 2115 åktraktor?
Byte av knivar bl.a

Kommande:
Hva 45 *2
Hva 50
Hva 40

   TS
Avatar Fallback

Re: Starta en renovering, skaffa ett objekt.

Mikael A  
#648552 Hej Vinterrojarn,
Renovering av en röjsåg vore skoj att följa. 👍

Avatar Fallback

Re: Starta en renovering, skaffa ett objekt.

Avslutat-02  
#648554 Då kör vi på en eller flera såna då....

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).